Știai că doar o postare de Facebook îți poate genera peste 150 de indicatori, pentru a înțelege eficiența acțiunilor tale pe acest canal de comunicare? Dintre aceștia, am făcut pentru tine o selecție de termeni despre care ar fi bine să știi dacă lucrezi în digital marketing/ social media.
1. 2-second video views
Indicatorul îți va evidenția de câte ori video-ul tău a fost urmărit cel puțin 2 secunde continuu și cel puțin 50% din imagine este vizibilă pe ecranul urmăritorului. Mai exact, dacă în acel moment userul a dat scroll sau comentează la o altă postare, iar video-ul tău îi apare în proporție de cel puțin 50% pe ecran și minimum 2 secunde, atunci view-ul respectiv va fi calculat și îți va apărea în rezultate.
2. 10-second video views
Întocmai cum ai dedus, acest indicator îți arată câte view-uri (ce au depășit 10 secunde legate) ai avut pe un video. Dacă video-ul tău are mai puțin de 10 secunde (să zicem… 9 secunde), atunci metrica va lua în considerare view-urile ce au depășit 97% din total.
Timpul petrecut pe revizionarea video-ului nu se pune la socoteală, în cadrul unei singure impression.
Exemple:
- Dacă cineva urmărește un video de 5-secunde pentru 4.85 secunde sau un video de 10-secunde pentru 9.7 secunde, atunci indicatorul de 10-second video view va fi actualizat;
- Dacă cineva urmăreșre un video de 10-secunde pentru doar 5 secunde, după care dă video-ul de la început și urmărește primele 5 secunde din nou, atunci nu va fi luat în considerare la metrica 10-second video view, deoarece replay-urile nu sunt incluse.
3. Clicks (All)
Numărul de click-uri date pe ad/ postare, iar aceste click-uri pot fi de mai multe tipuri, incluzând:
- click pe link-ul din postare, dacă ai unul
- click pe numele paginii
- click pe poza de profil
- click pe butoanele de reacții
- click în câmpul de comment sau pe butonul Share
- click pe imagine
- click pe butonul de CTA (like page, send message etc.)
4. Link Clicks
Acest indicator te poate ajuta să măsori interesul pe care l-ai generat audienței tale. Pentru a înțelege mai bine ce se întâmplă după ce o persoană dă click pe ad-ul tău, poți compara indicatorul cu un altul: Landing Page Views. Cel din urmă presupune faptul că userul a aterizat pe un Landing page care i s-a și încărcat (pe când un sinplu click pe link nu înseamnă neapărat că pagina pe care a aterizat i s-a și deschis utilizatorului).
Metrica arată faptul că userul a dat click pe orice zonă care îl trimite într-o experiență. Spre exemplu, poate fi vorba și de un click pentru mărirea imaginii sau pe butonul de Call to Action. Astfel, pot fi click-uri către:
- website
- app store
- hartă / directions
- Instant Experience (deschiderea unui Canvas)
- Lead form (formular pe care să îl completeze în interiorul Facebook)
- Facebook Marketplace
- Video care se deschide în interiorul Watch
- Video de pe un alt site (spre exemplu: ai share-uit un video de pe YouTube)
Pentru ad-urile de pe Instagram ce au ca obiectiv Visit Instagram Profile, metrica ”link clicks” va include și persoanele care au dat click pe Profile name (din header sau din comentarii) – luând în considerare faptul că respectivul click are aceeași destinație precum butonul de ”Visit profile” care însoțește ad-ul tău.
5. Landing Page Views
Întocmai cum menționam mai sus, această metrică îți indică numărul de click-uri date pe link-ul din ad-ul tău (care poate fi către un website sau către Instant Experience), dar care îți garantează și faptul că pagina respectivă s-a încărcat în browser-ul userului. Pentru ca această metrică să funcționeze, este necesară instalarea Facebook Pixel (cu event-urile PageView, PixelInitialized sau ViewContent – primele două nu au nevoie de setări adiacente).
Dacă ad-ul tău duce în final către o pagină care nu are pe ea instalat Pixelul (spre exemplu, o pagină dintr-un redirect), atunci Landing Page View va fi contorizat după 3 minute de la click-ul inițial dat în ad, dacă unul dintre cele 3 evenimente menționate (PageView, PixelInitialized sau ViewContent) au înregistrat ceva.
Procesul ar arăta așa: văzut ad – click pe link-ul care duce în site-ul X și unde este instalat Pixelul – redirect către pagina X de campanie, unde poate nu este instalat Pixelul – pagina finală s-a încărcat. După 3 minute de la acest proces, metrica Landing Page View va înregistra o vizită.
6. Lead Generation (generare de lead-uri)
Acesta reprezintă procesul de generare a interesului pentru un serviciu sau un business. Pe Facebook, poți crea cammpanii utilizând acest obiectiv (de Lead Generation), permițând consumatorilor să completeze un formular denumit ”Insstant Form” cu datele lor de contact. De asemenea, poți să urmărești conversiile de lead-uri din site-ul tău, folosindu-te de Facebook Pixel.
Ulterior, vei putea contacta respectivii utilizatori (lăsându-și datele, ei sunt de acord să fie contactați în vederea obținerii unor informații) pentru a le povesti despre ofertele sau pachetele tale de servicii.
7. Lookalike Audiences (audiențe similare)
Lookalike audiences au fost create pentru a ajuta advertiserii să ajungă la persoane care sunt similare cu audiențele deja existente și despre care știm că au convertit. Pentru a crea o audiență similară este necesar să ai dinainte o audiență customizată (Custom Audience) – aceasta reprezentând sursa de la care pleci în obținerea similarității.
8. Mobile App D2 Retention
Metrica Mobile App D2 retention îți va spune câți dintre cei care și-au instalat aplicația ta de mobil au și deschis-o în termen de 24-48 de ore. Astfel, vei putea optimiza campaniile viitoare pentru aceste persoane, care își arată interesul în mod cert.
Este măsurat numărul de persoane care deschide aplicația în maximum 48 de ore de la instalare, nu cel al deschiderilor.
9. Potential Reach
Reach-ul potențial reprezintă o estimare dată de Facebook înainte de a începe o campanie, cu privire la numărul de persoane la care ar putea ajunge ad-ul, în condițiile date de tine (audiență, buget, timing, placement)
10. ThruPlays
Metrica ThruPlays îți indică de câte ori video-ul tău a fost vizionat în totalitate sau pentru cel puțin 15 secunde (dacă este mai lung de atât).
O vizionare integrală este considerată atunci când cineva a următit minimum 97% din video-ul tău – acest lucru se întâmplă de obicei atunci când la final ai cartonul (secțiunea) ce prezintă creditele sau detaliile de culise.
Cam atât pentru astăzi, nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru pentru a primi prin email cele mai noi informații care îți vor fi de ajutor.