În prezent, există sute de termeni și indicatori pe care oamenii de comunicare îi pot urmări pentru a înțelege eficiența acțiunilor lor la nivelul afacerii pentru care lucrează. Tocmai de aceea, am făcut o selecție de 7 termeni despre care ar fi bine să știi dacă lucrezi în digital marketing.
1. Churn Rate
Acesta este un indicator foarte folosit în categoria modelelor de afaceri cu veniturile recurente și măsoară numărul de clienți pe care reușești să-i păstrezi. Pentru acest indicator se ia în calcul numărul de clienți pierduți într-o anumită perioadă și se împarte la numărul total de clienți pe care i-ai avut la începutul perioadei pentru care faci calculul. Nu se includ noile vânzări din perioada calculată.
De exemplu dacă ai avut 50.000 de clienți la începutul lunii ianuarie și doar 40.000 la finalul lunii martie (excludem clienții noi din această perioadă), atunci churn rate este: (50.000-40.000)/50.000=20%
O afacere poate avea mari probleme, indiferent de veniturile prezente, dacă clienții pe care îi atrage nu sunt fideli suficient timp astfel încât să fie acoperite cel puțin costurile pentru atragerea de noi clienți.
2. LTV – Customer Lifetime Value
Indicatorul reprezintă o predicție a profitului atribuit relației viitoare cu un client. Pentru a calcula LTV pentru o perioadă specifică de timp folosiți formula de mai jos:
(Venituri x Rată profitului %) / Chrun rate = LTV
De exemplu, dacă un client plătește 1000 EUR pe an, iar rata profitului este de 30% și predicția pentru renunțarea la serviciile tale este de 16%, atunci LTV este de 1875 EUR. (Pentru un calcul rapid poți folosi acest modul)
(1000 EUR x 30%)/16% = 1875 EUR
3. Customer Acquisition Cost (CAC)
Acest indicator reprezintă costul cu transformarea unui consumator in client. Cum se calculează?
Se adaugă toate costurile cu advertising-ul, salariile, bonusurile și alte cheltuieli (overhead) pentru o perioadă specifică de timp. Se împarte apoi totul la numărul de noi clienți din perioadă de timp măsurată.
De exemplu dacă costurile pentru vânzări și marketing dintr-un trimestru sunt de 1.000.000 EUR și în această perioadă compania câștigă 10.000 de noi clienți, atunci CAC este 100 EUR. (Mai multe detalii despre CAC si modul de calcul)
4. Dynamic content
Este un termen care se referă la conținut (ex. banner, video, aspect website, conținut website etc) care se schimbă în funcție de comportamentul și interesul utilizatorilor sau în funcție de dinamica în timp real a unor factori externi (ex. prognoză meteo, nivelul de poluare dintr-un oraș, evoluția scorului unui meci de fotbal etc).
Acest gen de conținut creează experiențe personalizate care pot îmbunătăți semnificativ rezultatele unei campanii de digital marketing.
5. Evergreen Content
Conținutul care oferă valoare cititorilor indiferent de perioada în care a fost creat. Conținutul „evergreen” oferă informații valoroase chiar și la mult timp după ce a fost publicat.
Câteva exemple de „evergreen content”: Infografice, Ghiduri How-To, Checklists, Q&A, Research-uri sau Studii de caz. (Află mai multe despre cum poți crea evergreen content)
6. Marketing automation
Acest tip de marketing este folosit pentru a automatiza campaniile de digital marketing cu scopul de a maximiza eficiența în comunicare. Cu ajutorul „Marketing automation” se pot targeta automat consumatorii prin email, social media sau website-uri.
Conținutul generat este trimis automat către consumatori pe baza unui set de instrucțiuni care se numesc „workflow-uri”.
7. Website Friction
Elemente ale website-ului care sunt confuze și distrag inutil atenția utilizatorilor făcându-i să abandoneze vizita pe website. Fricțiunea poate fi creată de diverse componente cum ar fi timpul de încărcare al website-ului, meniu de navigare greu de utilizat sau culori neinspirate. Astfel, ele pot fi o barieră care împiedică vizitatorii website-ului să finalizeze o acțiune pe care ți-ai dori să o facă.
Pentru a primi prin email cele mai noi informații care te pot ajuta să devii un om de marketing mai bun, abonează-te la newsletter-ul nostru.