Septembrie 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Iată că toamna ne aduce schimbări mai rapide decât viteza cu care te hotărăști să „dai scroll” într-o dimineață de luni. De la noi algoritmi care parcă au fost creați doar ca să te facă să te simți ignorat, până la trenduri care dispar mai repede decât o postare de pe TikTok, rețelele sociale continuă să joace ping-pong cu atenția noastră.

Așa că, ia-ți cafeaua și pregătește-te să descoperi noutățile care vor contribui la conturarea strategiei digitale – sau cel puțin îți vor da un motiv să te plângi la următorul meeting. Spoiler alert: dacă credeai că ai înțeles algoritmul de la Instagram, mai gândește-te o dată.

META

1. Dacă pui cuvintele „gold”, „victory”, „olympics” în textul unui Note pe Instagram, căsuța se va colora în auriu.

2. Este oficial! Putem adăuga până la 20 de imagini sau videouri în postările de tip carusel. În martie limita se extinsese la 15, dar am primit derogare la mai multe.

3. Ai văzut că pe WhatsApp nu poți face screenshot imaginilor temporare pe care le primești în chat? Ei bine, și Instagram ar cam vrea să nu te mai lase să faci screenshot la DM-urile temporare.

4. Numărul de followers este important pentru ego? Pentru raportări sigur nu, tocmai de aceea se pune accent pe Views, iar metrica va fi prima vizibilă în Insights.

Instagram views update

5. Instagram testează „Friend Map”, ce-ți permite să vezi pe unde au fost prietenii tăi. Aceste informații însoțesc postările sau story-urile cu eticheta de locație adăugată. Pot fi văzute doar de prietenii apropiați sau de utilizatorii care se urmăresc reciproc.

6. Se pare că adurile ar merge mai bine fără excluderi atunci când setezi audiența, de aceea Meta a eliminat excluderi detaliate de targetare.

7. O actualizare a Meta Business Suite ne anunță că vom putea schimba mai ușor conturile gestionate în platformă.

 

Postare de @jonahmanzano
Vezi pe Threads

 

8. Meta a anunțat că va actualiza opțiunile de optimizare și integrare a reclamelor, astfel încât să fie mai personalizabile în funcție de ce KPIs sau audiențe sunt mai relevante pentru advertiser. 

9. Universal Music Group și Meta și-au reînnoit acordul, însemnând că Meta va putea folosi melodiile pe platformele sale (acum inclusiv și pe WhatsApp). A beneficiat cineva de pe urma acestui parteneriat, până acum?

10. Instagram testează modificarea afișării profilului – mai exact, pare că vor să înlocuiască pătratele tradiționale cu miniaturi mai lungi, tip dreptunghi, mai asemănătoare cu formatul Reels. 

11. WhatsApp vine cu o gamă de actualizări: stickere animate preluate de pe Giphy, opțiunea de creare a stickerelor personalizate și pe Android, dar și stickere generate de AI (cele din urmă sunt valabile în SUA momentan).

12. Threads introduce Analytics (pe Desktop), posibilitatea de a programa postări, dar lucrează și la opțiunea de a salva mai multe postări în draft. 

Image showing multiple screens, three of which show follower and post insights, while the fourth shows Threads posts in a drafts folder

13. Meta a adăugat o nouă opțiune prin care poți posta content de pe Instagram și Facebook pe Threads, prin activarea unui buton înainte de a publica conținutul. Funcționalitatea este valabilă pentru contentul cu text & links, nu și pentru videos.  

14. De acum poți adăuga o melodie pe profilul tău de Instagram. Aceasta nu va porni automat când cineva intră pe profilul tău, dar va putea fi redată de către vizitatorii profilului.  

Instagram music on profile

15. Mai nou, poți eticheta și broadcast channels atunci când publici o postare. Și dacă tot vorbim de broadcast channels, află că poți da reply ownerului, să se vadă în respectivul canal, alături de restul reply-urilor primite (dacă cel care îl deține activează această funcție).

16. Se pare că Instagram testează cardurile de profil, care pe o parte conțin un cod QR, iar pe cealaltă parte un rezumat al profilului.  

17. Umblă o vorbă prin târg cum că vom avea reclame pe Threads, dar și mesaje care dispar.

Threads disappearing posts

18. Iar Instagram mai face niște modificări la grid, care se aliniază mai bine cu videoclipurile, în special cu Reels.

19. Dacă ai dileme de genul „ok, dar eu la ce date mă uit” când vine vorba de un video, iată aici 7 indicatori care te-ar putea ajuta.

20. De acum, utilizatorii Threads care au bifat opțiunea de a distribui content pe Fediverse pot vedea și aprecia replies de la alți utilizatori Fediverse.  Ce este Fediverse? Păi am scris un articol despre asta, nu mai există scuze!

21. Instagram adaugă noi fonts & efecte pentru Stories & Reels, noi opțiuni pentru animat texte, dar și posibilitatea de a adăuga texte și stickere în postări statice & carousels.  

22. Se pare că Instagram testează opțiunea de a face colaje din fotografiile din galeria telefonului.  

23. Începând cu 14 ianuarie 2025, Meta închide Spark AR Studio. Asta înseamnă că efectele realizate de third parties (inclusiv cele ale utilizatorilor, creatorilor și brandurilor) nu vor mai fi disponibile începând cu această dată. Efectele Meta rămân însă disponibile.   

24. Meta adaugă un label de Business Chat în conversațiile utilizatorilor cu brandurile, alături de un shortcut link cu mai multe detalii despre utilizarea datelor. 

 

YOUTUBE

1. YouTube testează un sleep timer care oprește redarea videoclipului după o perioadă de timp setată. Deși nu este o funcție revoluționară, aceasta este utilă pentru cei care adorm ascultând podcasturi lungi sau sunete albe. Utilizatorii YouTube Premium pot activa cronometrul de somn din meniul de setări, cu opțiuni de oprire a videoclipului după 10, 15, 20, 30, 45, 60 de minute sau la finalul acestuia, iar la expirare, aplicația va oferi posibilitatea de a prelungi temporizatorul (dacă mai ești pe frecvență).

Screenshot by TechCrunch

2. Internetul este plin de dezinformare, iar YouTube testează o nouă funcție care permite utilizatorilor să contribuie la corectarea informațiilor false, similar cu funcția Community Notes de pe X. Această funcție pilot permite utilizatorilor să adauge note pentru a clarifica videoclipurile considerate „confuze sau inexacte,” iar contribuțiile sunt revizuite de alți utilizatori din program, care decid dacă nota va fi afișată sub videoclip, inclusiv cu timpi specifici pentru clarificări.

3. YouTube testează integrarea AI-ului Google (Gemini) în YouTube Studio. Astfel, creatorii vor putea face rost de sugestii și idei pentru conținutul lor.

4. YouTube adaugă în live-uri un sumar al comentariilor generat de AI, evidențiază butonul „Join” când este menționat în videoclipurile în engleză, dar lansează și noi opțiuni pentru Super Chats.  

5. YouTube a introdus un instrument de depanare pentru a-i ajuta pe creatorii ale căror conturi au fost piratate. Creatorii eligibili pot accesa acest instrument prin Centrul de ajutor YouTube, unde li se va solicita să răspundă la o serie de întrebări despre ei și despre canalul lor, în limba engleză. Pentru creatorii care nu pot folosi acest instrument, asistența este în continuare disponibilă prin X – @TeamYouTube.

6. YouTube își întărește arsenalul de shopping și anunță un parteneriat extins cu Shopify pentru a rivaliza cu TikTok.

 

TIKTOK

1. TikTok a publicat raportul anual „What’s Next”, care include tendințele de shopping din aplicație & care analizează comportamentul utilizatorilor.

2. TikTok testează Sound Search, o opțiune prin care poți găsi un sunet dacă-l cânți sau fredonezi.

3. TikTok anunță grupuri pe chat cu până la 32 de participanți. În plus, poți crea stickere video din clipuri sau poți folosi stickere create de alți utilizatori. 

4. TikTok a publicat ghidul de marketing pentru sărbători, care conține hashtaguri cheie, tendințe, recomandări pentru planificarea conținutului și multe altele.  

Holiday Marketing on TikTok

5. TikTok lucrează la opțiunea de a-ți folosi propria voce pentru a crea voice overs cu AI. Opțiunea este disponibilă deja pentru câțiva utilizatori.  

 

LINKEDIN

1. Companiile vor putea sponsoriza newsletterele create de utilizatori. Această funcție vine în completarea celei de luna trecută, când platforma a lansat newslettere sponsorizate pentru pagina de brand.

2. LinkedIn a lansat carusele în care afișează videoclipuri – clipurile sunt alese în funcție de activitatea ta pe platformă.  

LinkedIn video carousel

DIVERSE (și bune)

1. Deși uneori nu ne dorim, toți avem același număr de ore într-o zi, iar modul în care alegem să le petrecem poate face diferența între succes și mediocritate. Conform „regulii celor 5 ore”, dedicarea unui timp zilnic pentru învățare și dezvoltare personală poate transforma o zi aparent pierdută într-una productivă.

2. A venit vremea ca Neuralink să facă deja al doilea implant într-un creier uman.

3. Și o campanie Pedigree foarte mișto: cum ar cânta o orchestră dirijată de cozile cățeilor?

4. Utilizarea rețelelor sociale ca motoare de căutare este o tendință emergentă (cunoscută sub numele de social search) și devine rapid o modalitate preferată pentru găsirea rapidă a răspunsurilor, în special pentru audiențele mai tinere. Gândește-te la modul în care deja folosești des YouTube drept motor de căutare și apoi citește acest articol.

5. Premiul pentru CEA MAI INUTILĂ aplicație: Eyechat și activezi camera video, care îți va prelua doar imaginea ochilor și așa poți să te conectezi cu oameni din întreaga lume, fără să spui nimic – doar din ochi.

6. Aplicația mobilă Gauth din portofoliul ByteDance este un gen de meditator virtual, bazat pe AI. Gauth oferă elevilor și studenților ajutor la cam toate disciplinele, de la probleme de matematică și chimie la științe sociale. Utilizatorul trebuie doar să încarce în aplicație problema sau textul sub formă de fotografie din manual sau de captură de pe ecranul laptopului și Gauth vine cu rezolvarea și pașii necesari.
O poți descărca de aici: Android și iOS.


7. Publicația online 404 a identificat pe Facebook zeci de conturi scam care direcționează vizitatorii către false transmisiuni în direct ale unor servicii funerare, pentru familiile îndurerate aflate la distanță. Infractorii extrag informații despre persoane decedate reale de pe paginile online ale serviciilor funerare și apoi postează anunțuri de inginerie socială. Dacă dau click, infractorii le solicită datele cardurilor de credit, cu promisiunea că vor primi un link către streamingul live al slujbei funerare. Escrocheria s-a răspândit în SUA, Australia, Marea Britanie și Irlanda.

8. De FORO ați auzit? Este Fear Of Reaching Out, adică teama de a contacta serviciul de suport. Această frică este alimentată de inconsistența experiențelor de suport oferite de diferite companii, ceea ce face ca clienții să ezite să apeleze la asistență din cauza frustrărilor și anxietăților trecute.

9. WeTransfer mărește timpul de valabilitate pentru transferurile trimise fără cont premium, la 30 de zile.

10. Top trending Google search în ultimii 20 de ani. De care dintre ele îți mai amintești?

11. Pe acest site: https://marketingexamples.com/ sunt exemple de cum să îmbunătățești un mesaj, ca să fii mai „cool/ autentic/ citit”

12. Inteligența Culturală (Cultural Intelligence, prescurtat CQ) sau „capacitatea de a funcționa eficient într-o varietate de contexte culturale” sună cunoscut? Întreb pentru că a devenit importantă odată cu era globalizării, de când este clar că poți vorbi excelent limba celuilalt, să te înțelegi verbal perfect, dar neînțelegerile să rămână adânci, generate de comportament: gesturi, expresii faciale, limbaj corporal etc.
Cineva cu un CQ scăzut ar putea avea tendința de a privi comportamentul tuturor celorlalți prin prisma propriei sale lentile culturale. Dacă provine dintr-un mediu mai sociabil (să nu uităm cum sunt balcanicii) și observă că japonezii sau coreenii sunt foarte tăcuți într-o ședință, poate presupune, că aceștia sunt ostili sau plictisiți (eronat). Un CQ ridicat ar putea fi crucial într-o gamă largă de cariere, de la bancheri la profesori = pentru oricine interacționează în mod regulat cu persoane din medii diferite, naționale și internaționale.

În altă ordine de idei, toată lumea abonată la Newsletter, da? Aaaaasta voiam să auzim.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.