Septembrie 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi
Oficial, ar cam trebui să scăpăm de căldurile care ne apasă. Dar până una-alta, haide să ne răcorim cu o tură de noutăți din Digital:
META – Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads
- Câteva despre Threads, aplicație momentan indisponibilă în România:
+ vor fi integrate note vocale pe platformă și va apărea versiunea desktop a acesteia;
+ vor putea fi trimise Thread-uri ca mesaj direct pe Instagram; - În curând vei avea opțiunea de a trimite imagini la calitate HD pe WhatsApp. Funcția va fi disponibilă la nivel global în câteva săptămâni și se pare că videourile HD urmează în planurile WhatsApp;
- Tot WhatsApp testează voice chats pentru grupuri de până la 32 persoane. Spre deosebire de funcția de group calls, telefonul nu sună când începe conversația. În plus, acum poți da share screen în video calls și o să poți trimite mesaje video
- Și tot acest WhatsApp începe să dea drumul la canale la nivel internațional;
- Se pare că Instagram lucrează la posibilitatea de a pune mesaje audio în Notes;
- Instagram testează o nouă opțiune de Collaborative Posts. Practic, userii vor putea adăuga propriile imagini și videouri la o postare existentă, dar trebuie să obțină aprobarea autorului postării;
- Acum utilizatorii Instagram pot adăuga soundtracks în postări carousel și își pot invita prietenii să colaboreze la postări (inclusiv reeluri & carouseluri). În plus, va îmbogăți în curând baza audio de pe platformă;
- SeamlessM4T este un model multilingual care poate recunoaște automat cca 100 limbi și care poate transpune textul în vorbire și invers, traducând în același timp dintr-o limbă în alta. În timp, Meta plănuiește să integreze acest model și pe Facebook, Instagram, WhatsApp & Threads;
- Conferința Meta Connect VR va avea loc pe 27 – 28 septembrie -, în cadrul căreia Meta va arăta ultimele noutăți & planurile pentru metaverse, focusul fiind pe inteligență artificială și realitate virtuală. Conferința va fi transmisă live și pe rețelele sociale;
- Instagram testează o nouă modalitate de afișare rezultate. Mai exact, noul mod de afișare al postărilor în feed include nr. de likes, comentarii, dar și shares. De asemenea, lucrează la noi funcții ce folosesc AI.
- Tot despre Instagram știm că testează și reclame multiple pe Reels.
TIKTOK
- De aici poți descărca ghidul TikTok de Marketing pentru perioada sărbătorilor de iarnă și descoperă oportunitățile & sfaturile pentru optimizarea campaniilor și realizarea contentului;
- Utilizatorii din UE vor putea opri personalizarea contentului afișat pe TikTok. Mai exact, odată oprită, feedurile For You și LIVE nu vor mai arăta videouri bazate pe interesele tale, ci videouri populare din regiunea ta și nu numai;
- O surpriză la care probabil că nu se aștepta nimeni prea curând: TikTok introduce text posts;
- Platforma TikTok solicită utilizatorilor să eticheteze în aplicație contentul realizat de AI. Altfel, riscă ca videoul respectiv să fie șters de moderatori;
- TikTok a anunțat că va integra reclame în rezultatele din bara de search, printre postările organice, marcate ca fiind „sponsorizate”.
YOUTUBE
- Acum poți vedea în YouTube Studio numărul de new viewers și returning viewers în funcție de formatul contentului (Shorts, videos, lives);
- Vei putea corela YouTube Shorts cu videos mai lungi. Practic, vei putea adăuga un link în Shorts către alt content creat (video lung – public sau privat, alt short, live video). Link-ul respectiv va fi afișat în Short sub forma unui buton de play;
- Creatorii pot adăuga până la 14 link-uri pe canalele de YouTube și pot personaliza titlurile link-urilor, iar din 31 august au dispărut link-urile lăsate în comentarii/ descrieri în Shorts;
- Secțiunea For You din homepage-ul unui canal de YouTube va recomanda un mix între diverse tipuri de content de pe canalul respectiv, în funcție de videourile deja vizualizate de utilizatorul care accesează canalul. Funcția este momentan în teste;
- Samples este o nouă funcție disponibilă în YouTube Music, unde poți descoperi melodii trending, vizionând scurte previews ale pieselor respective. Poți adăuga melodia în colecția ta, să o distribui prietenilor, să vezi clipul complet, pagina albumului și poți folosi melodia direct într-un Short;
- Se scumpește abonamentul YouTube Premium;
- YouTube plănuiește să adauge noi tools în Shorts, precum: posibilitatea de a remixa content, de a adăuga diverse efecte, stickers (inclusiv de Q&A), Collab (similar cu TikTok Duet). În plus, poți adăuga Shorts în YouTube playlists;
- Poate cea mai interesantă (dar și amuzantă) știre: vei putea fredona o melodie în aplicație, iar YouTube va găsi melodii relevante pentru tine sau pentru ce ai mormăit tu.
- LinkedIn testează integrarea Microsoft Design, un tool de creare vizualuri & prezentări, dar spre deosebire de Canva, Microsoft Design poate crea astfel de materiale și folosind inteligența artificială;
🚨NEW 🚨 The ability to create custom designs and original images on LinkedIn via a new Microsoft Designer experience.
I'm part of the beta testing group and tried it out for the first time. pic.twitter.com/CR1FMuC6d8
— Lindsey Gamble (@LindseyGamble_) July 24, 2023
- LinkedIn testează LinkedIn Coach, un asistent virtual care te ajută să aplici eficient la job-uri;
- Acum poți să menționezi și pe LinkedIn că postarea este sponsorizată de un brand:
DIVERSE
- BeReal adaugă funcția Friends of Friends, care le permite userilor să-și distribuie postările unui grup mai larg, dar au și opțiunea de a elimina anumite persoane din lista respectivă. Totodată, BeReal introduce Pins și Mențiuni (posibilitatea de a tag prietenilor);
- Snapchat lansează After Dark, o funcție ce permite utilizatorilor să publice content exclusiv prietenilor acestora după ora 8 p.m., content ce poate fi vizualizat doar dacă prietenii respectivi au publicat un story;
- Implanturile cerebrale făcute cu tehnologia AI au ajutat două persoane să comunice din nou– una paralizată și cealaltă cu scleroză laterală amiotrofică. De asemenea, un dispozitiv conectat la creier transformă gândurile persoanelor cu paralizie facială în cuvinte rostite, iar inflexiunile vocii pot fi replicate, în cazul în care există înregistrări cu vocea persoanei anterioare pierderii vocii;
- Google va șterge conturile Gmail, YouTube etc. care au fost inactive timp de mai mult de 2 ani;
- Ipsos tocmai ce a publicat un studiu despre utilizarea TikTok în România;
- O surpriză de final: cum vor arăta echipele de social media în 2028. Adică un răspuns la întrebarea „Unde te vezi peste 5 ani?”
Spor la implementat ceea ce tocmai ai citit.
Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.