Într-o lume în care lucrurile se mișcă mai repede decât pozele cu pisici pe internet, luna septembrie ne-a livrat câteva noutăți pe care trebuie să le avem în vedere în octombrie. De la algoritmi care se schimbă mai des decât ne schimbăm parolele (sau ar trebui să o facem), până la trenduri noi care transformă felul în care interacționăm online, digital marketingul nu încetinește. Așa că hai să vedem ce schimbări ne vor da scroll-ul peste cap!
META
1. Meta a lansat un checklist pentru a ajuta brandurile să-și optimizeze campaniile de sărbători, punând accent pe utilizarea Advantage+ și a mesajelor personalizate.
2. Threads a simplificat partajarea în Fediverse, permițându-le utilizatorilor să se conecteze la alte platforme, printr-un proces rapid în aplicație.
3. Meta a actualizat API-ul de marketing, permițând acum crearea completă a reclamelor tip Reminder pe Instagram.
4. Noi instrumente pe Instagram DMs, precum stickerele pentru imagini & teme de sezon pentru chat. În plus, sunt adăugate notificări de aniversare în Notes și animații de confetti pentru zilele de naștere.
5. Instagram adaugă comentarii publice în Stories, vizibile tuturor celor care văd povestea respectivă. Utilizatorii pot opta însă ca comentariile la poveștile lor să nu fie afișate.
6. Instagram adaugă noi fonts & efecte pentru Stories & Reels, noi opțiuni pentru animat texte, dar și posibilitatea de a adăuga texte și stickere în postări statice & carousels.
7. Se pare că Instagram testează opțiunea de a face colaje din fotografiile din galeria telefonului.
8. Reamintesc faptul că începând cu 14 ianuarie 2025, Meta închide Spark AR Studio. Asta înseamnă că efectele realizate de third parties (inclusiv cele ale utilizatorilor, creatorilor și brandurilor) nu vor mai fi disponibile începând cu această dată. Efectele Meta rămân însă disponibile.
9. Instagram testează o opțiune prin care poți distribui pe Instagram Notes ce muzică asculți in-real-time pe Spotify.
10. Meta adaugă un label de Business Chat în conversațiile utilizatorilor cu brandurile, alături de un shortcut link cu mai multe detalii despre utilizarea datelor.
11. La ultima conferință Meta, compania a anunțat faptul că va extinde chatbotul AI, astfel încât să poată fi folosit de branduri în click-to-message ads pe WhatsApp și Messenger, facilitând comenzile și oferind răspunsuri prompte utilizatorilor.
12. Noile avatare includ mai multe opțiuni de customizare, dar și un nou format personalizat, destinat să faciliteze interacțiunile în metaverse. Sunt deja lansate.
13. Cică Meta a colectat date din postările utilizatorilor pentru a îmbunătăți modelele sale de inteligență artificială pentru Facebook și Instagram, încă din 2007.
14. O vulnerabilitate în WhatsApp permite vizualizarea repetată a mesajelor de tipul „View Once”.
15. Threads le permite acum utilizatorilor să adauge până la 20 de fotografii sau videoclipuri într-o singură postare. Actualizarea facilitează postările cross-platform din Instagram, încurajând mai mult conținut pe Threads.
16. Ai acum acces la 38 de stickere noi pentru Stories și Reel, iar jocul Emoji Pong îți permite să îți provoci prietenii la o competiție.
17. Instagram a creat un sunet semnătură pentru Reels, care va fi adăugat la fiecare videoclip descărcat de pe platformă. Sunetul face parte din noua „identitate sonoră” a aplicației și, deși nu are un scop funcțional, adaugă un element de branding pentru a fi ușor de recunoscut.
Vezi această postare pe Instagram
TIKTOK
1. TikTok testează o funcție care permite eliminarea editărilor făcute unui videoclip și refacerea de la zero, direct din aplicație. Funcția este utilă pentru cei care își editează clipurile pe platformă.
2. TikTok permite utilizatorilor să împărtășească un gând sub formă de mesaj text afișat în partea de sus a inbox-ului, similar cu funcția de „Notes” de pe Instagram. Momentan această funcție este disponibilă doar pentru unii utilizatori.
3. Iată care sunt trendurile toamnei pe TikTok.
4. Creatorii vor putea avea o comunitate de abonați plătitori, cărora le pot oferi acces exclusiv la conținut privat și diverse beneficii. Abonamentele pot fi realizate doar de utilizatori de peste 18 ani, cu min. 10K urmăritori și peste 100K vizualizări în ultima lună. Acest update va fi disponibil doar în anumite regiuni în următoarele săptămâni.
5. TikTok va închide aplicația sa de streaming muzical la final de noiembrie 2024 și plănuiește să își concentreze eforturile pe integrarea muzicii direct în TikTok.
6. Brandurile pot seta acum Search Ads Campaigns, având posibilitatea de a selecta anumite cuvinte cheie relevante pentru a-și plasa anunțurile în rezultatele căutărilor utilizatorilor. Acestea pot avea și obiectiv de Traffic sau Web Conversion. Actualizarea este implementată la nivel global.
7. Mai știți abonamentul la TikTok Music? Se închide la final de noiembrie, pentru a-și concentra eforturile pe integrarea mai profundă a muzicii direct în aplicație, sprijinind astfel industria muzicală și artiștii.
8. Printr-un parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și rețeaua Fides, TikTok va crea conținut bazat pe dovezi și va oferi explicații pe diferite topicuri de sănătate, combătând miturile.
9. Creatorii pot avea acum o comunitate de abonați plătitori și le pot oferi acces exclusiv la beneficii speciale, conținut privat și canale de comunicare direct. Pentru a accesa această funcție e nevoie să ai peste 18 ani, 10.000 de urmăritori și 100.000 de vizualizări în ultima lună. Actualizarea e disponibilă în anumite regiuni și va fi implementată în următoarele săptămâni.
10. TikTok și ByteDance dezvoltă cipuri AI proprii cu ajutorul TSMC.
YOUTUBE
1. Youtube a lansat pentru toți utilizatorii stickerul ‘Add Yours’ pentru shorts.
2. Youtube adaugă un nou obiectiv de ‘Website Visits’ pentru campanii, permițându-le canalelor să-și crească traficul pe site prin reclame în Youtube Studio. Funcția e disponibila pentru reclamele pe Shorts, feed-ul principal și anunțurile video care pot fi sărite.
3. În Family Center, părinții au de acum acces la comentariile copiiilor, videoclipurile încărcate și detalii despre canalele urmărite. Părinții vor fi acum notificați prin e-mail atunci când copiii lor încarcă un nou videoclip sau pornesc livestreamuri. Funcția e disponibilă global.
4. YouTube lucrează la funcționalități ce pot identifica vocile AI care imită vedete sau content creators, dar și la un tool ce poate recunoaște contentul generat de AI cu fețele acestora.
5. Chatbotul AI poate oferi răspunsuri și sugestii de întrebări legate de videoclipurile vizionate. Acesta e acum disponibil pentru utilizatorii Premium de pe dispozitivele Android din SUA.
6. YouTube mai umblă un picuț la algoritm ca să limiteze consumul de videoclipuri al adolescenților despre greutatea corporală ideală, care le pot dăuna sănătății mintale. Dacă au vârsta între 13 – 17 ani pot vedea în continuare astfel de videoclipuri, dar YouTube nu le mai recomandă videoclipuri similare.
7. Este în teste o funcție care permite editarea videoclipurilor restricționate sau șterse din cauza încălcării drepturilor. Modificările vor fi revizuite de echipa de politici a YouTube.
8. YouTube extinde funcția de auto-dubbing în mai multe limbi, printre care franceză și italiană.
9. De asemenea, este extinsă plasarea reclamelor atunci când un videoclip e pus pe pauză pe Connected TV cu scopul de a oferi o mai bună oportunitate de promovare.
10. Chatbot-ul AI al YouTube poate oferi răspunsuri și sugestii de întrebări legate de videoclipurile vizionate, facilitând explorarea suplimentară a subiectelor. Actualizarea e disponibilă acum pentru utilizatorii Premium de pe dispozitivele Android din SUA.
11. În US au început să retragă muzica unor artiști precum: Adele, Green Day și R.E.M. din cauza unei dispute de licențiere SESAC, care nu a reînnoit parteneriatul cu platforma.
1. Linkedln a extins opțiunile de suport, iar acum utilizatorii pot accesa platforma în peste 36 de limbi, printre care: finlandeză, greacă, ebraică, persană etc.
1.Google implementează procesul de ‘confidential matching’ în Google Ads, combinând propriile date cu informațiile primare ale companiilor pentru o integrare mai eficientă.
2. Google colaborează cu Wayback Machine pentru a le permite utilizatorilor să accese versiuni arhivate ale paginilor web direct din rezultatele căutării Google.
3. Google extinde funcția de probare virtuală, cu ajutorul AI. Utilizatorii din SUA pot alege o rochie și pot vedea cum arată pe diverse modele. Google intenționează să extindă funcția.
4. Utilizatorii noului Merchant Center vor putea explora shopping trends și afla mai multe insights despre ce caută utilizatorii să cumpere. În plus, vor adăuga insights generate de AI în SUA în curând.
5. Google a anunțat actualizări AI pentru Google Ads: asistență avansată în crearea anunțurilor, generarea imaginilor AI și îmbunătățiri în raportare. În plus, dorește să ofere suport în mai multe limbi europene în următoarele luni.
DIVERSE
1. Acum poți edita mesajele directe pe X (fostul Twitter), dacă îți dai seama că ai făcut un typo nefericit sau ai spus ceva ce trebuia să rămână secret de stat.
2. Prompturi bune pentru colaborarea excelentă dintre ChatGPT și Social Media.
În altă ordine de idei, sper că le-ai spus și prietenilor tăi din industrie să se aboneze la Neswletter-ul nostru.