Octombrie s-a încheiat, dar abia acum desfacem cadourile digitale – și sunt pline de upgrade-uri, noi funcționalități și mici revoluții pentru marketerii care stau cu ochii pe ultimele trenduri. Ce mai e nou? Meta nu-și mai poate ține AI-ul în frâu, YouTube dă importanță comunității, iar LinkedIn își îmbracă asistentul AI cu haine de HR. Avem și puțin umor cu Instagram, care mai strecoară câte un sticker sau un tab nou, și cu WhatsApp, ce vrea să ne prioritizeze mesajele importante (cât de drăguț din partea lui!). Așa că pregătește-ți cafeaua și hai să descoperim ce noutăți ne așteaptă să le implementăm până vin noile update-uri din noiembrie. 🎉
META
- Se pare că Meta plănuiește să lanseze un motor de căutare bazat pe AI, pentru Meta AI Chatbot. Chatbotul folosește momentan Google și Bing pentru a răspunde întrebărilor despre știri & evenimente recente.
- Facebook lansează un redesign mai Gen Z, sperând să recâștige popularitatea. Practic, vor să scape de tenta de „nostalgia”, iar acum rămâne de văzut dacă vor reuși.
- Meta folosește datele tale și nu prea mai ai ce să faci.
- Instagram adaugă filtre în DMs, facilitând sortarea acestora prin criterii precum numărul de urmăritori sau conturi verificate, dar și o secțiune dedicată pentru răspunsurile la povești.
Vezi această postare pe Instagram
- Pe WhatsApp poți crea și edita liste personalizate pentru grupuri sau conversații individuale, prioritizând discuțiile importante. Funcționalitatea va fi disponibilă în următoarele săptămâni.
- Meta va permite brandurilor să dezactiveze comentariile la reclame înainte ca acestea să fie publicate, dar și să utilizeze liste de blocare pentru a evita ca reclamele să apară pe anumite profiluri.
- Instagram testează un sticker WhatsApp pentru Stories, disponibil pentru brandurile care și-au conectat numărul WhatsApp Business la contul de Instagram. Funcționalitatea este momentan în teste cu un număr limitat de utilizatori.
- „Loops” este o funcție a Threads pentru comunități și promite că va ajuta utilizatorii să găsească discuții relevante în aplicație, facilitând accesul la comunități nișate. Funcția nu este încă în faza de testare.
- Meta extinde accesul la chatbotul său AI în alte 21 de țări. Deși Meta introduce noi funcții AI generative, există îngrijorări că acestea ar putea duce la creșterea conținutului fals.
- Tot legat de AI vom avea noi opțiuni creative precum: „Image Animation” –> această funcționalitate permite animarea imaginilor prin elemente de mișcare generate pe baza unor prompturi, dar și „Video Expansion” – ce transformă resursele video în diferite formate.
- Facebook va introduce un nou tab Video (inspirat din TikTok). Vor adăuga și alte tabs – „Local” (va oferi content din Marketplace, Groups, Events și Reels) și „Explore” (content de la pagini pe care nu le urmărești). Actualizările sunt momentan în teste în SUA.
- Într-o încercare de a optimiza resursele, Instagram va reduce calitatea video pentru postările cu puține vizualizăeri :(
- Meta va lansa un nou tool video bazat pe AI, „Movie Gen”. Acesta va permite crearea videoclipurilor HD pe baza unor prompturi, dar permite și modificarea videoclipurilor existente. Acesta va fi disponibil în curând.
- Dacă le aveți cu cifrele, iată unele interesante: 3,29 miliarde de utilizatori intră zilnic în aplicațiile Meta precum Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram și Threads.
- Instagram introduce o secțiune nouă numită „Best Practices”, în Professional Dashboard. Practic, vom avea acolo sfaturi și trucuri despre cum pot maximiza succesul pe platformă.
- Instagram depășește Facebook în UE la numărul de utilizatori și trebuie să recunoaștem că e din ce în ce mai popular în rândul tinerilor. Platforma are acum 269,1 milioane de utilizatori activi lunar în UE, față de 260,6 milioane în cazul Facebook.
- A fost anunțat AI Hiring Assistant – despre care se spune că va genera automat o listă de candidați potriviți pentru posturi și va gestiona sarcini administrative, precum programarea interviurilor, răspunsuri la întrebări generale etc. Funcția e momentan în teste.
- LinkedIn va elimina în curând mai multe șabloane de postări, precum Appreciation, Welcome și Skill Assessment Badge, pentru a încuraja crearea conținutului original.
- Pe lângă opțiunile anterioare de reach și engagement, acum poți selecta „Lead Generation” ca obiectiv atunci când promovezi o postare (boosted post) pe LinkedIn.
- Puzzle-ul „Tango” adăugat de LinkedIN este bazat pe potrivirea imaginilor și face parte din strategia lor de a stimula implicarea utilizatorilor.
YOUTUBE
- YouTube actualizează Content Tab, cu accent pe Shorts. Secțiunea „Comentarii” devine „Comunitate” și include noi metrici, alături de un „Community Spotlight” pentru cei mai implicați utilizatori.
- YouTube testează un buton de „Save” pentru Shorts, care va permite utilizatorilor să salveze videoclipurile într-o listă de redare nouă. Butonul „Dislike” va fi mutat în meniul din colțul din dreapta sus.
- Dar avem și alte noi opțiuni pentru Shorts, inclusiv șabloane ce permit refolosirea diverselor elemente din clipuri. Utilizatorii pot să reducă frecvența clipurilor Shorts în feedul principal, iar YouTube Studio Mobile permite acum vizualizarea în modul peisaj.
TIKTOK
- TikTok lansează platforma actualizată „TikTok Academy”, prin care oferă noi cursuri și conținut îmbunătățit pentru a ajuta specialiștii în Marketing să înțeleagă mai bine opțiunile de promovare. Cursurile sunt gratuite și oferă certificări.
- TikTok introduce campanii optimizate cu Smart+. Practic, odată ce ai pus asseturile, bugetul & ai setat targetarea, Smart+ se ocupă de optimizări automate pentru a-ți aduce cele mai bune rezultate. Funcționează pentru Web, App și Lead Generation Campaigns, dar și pentru Catalog Ads.
DIVERSE MINUNĂȚII
- Ai nevoie să îți colorizezi fotografiile alb-negru (dacă da, înseamnă că ești un veritabil Millenial)? Îți faci cont pe canva.com (poți încerca un free trial) – meniu stânga, „App”, search „colorize”. Deschizi aplicația, alegi tipul de design din stânga, încarci fotografia alb-negru și dai click pe colorize. Asta-i tot.
- ChatGPT a urcat pe locul 8 în septembrie, în clasamentul celor mai downloadate aplicații, dar să nu trecem repede peste „Threads” pe locul 1 în iOS (posibil să fi contribuit și Fediverse).
- AI Overview Ads (pe mobil) de la Google vor apărea sub răspunsurile generate de AI, în Google Search. Actualizarea e momentan disponibilă pentru dispozitivele mobile din SUA.
- Vor fi lansate Shopping Ads pentru Google Lens – vor apărea deasupra & alături de rezultatele vizuale de căutare din Google Lens. Între timp însă, au lansat un nou design pentru pagina de rezultate Google Lens, pentru dispozitivele iOS și Android din câteva țări.
- Startup-ul Cafeteria are o aplicație care conectează brandurile cu adolescenți invitați să spună ce gândesc (și nu pe degeaba), prin sondaje scurte pe diverse subiecte, la care pot răspunde în scris sau voice. Ulterior, brandurile pot accesa contra unui fee de 5000 dolari rezultatele acestor sondaje, organizate pe categoriiBrandurile pot accesa aceste informații într-un tablou de bord, organizat pe categorii.
- Și un Bonus deosebit: intrați pe canalul Youtube Full Moon Matinee și veți găsi o colecție generoasă de film noir de la jumătatea secolului trecut.