Martie 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Ce zici dacă începem luna floricelelor din piept și din vaze cu forțe digitale proaspete? Cum altfel dacă nu cu noutățile apărute în ultimele zile (desigur, în ceea ce privește Social Media), de când nu ne-am mai citit?!

La grande famiglia META

  • Meta anunță un nou instrument de măsurare a performanțelor reclamelor numit „Engaged View”. Astfel, vor putea fi analizate, după o zi, conversiile userilor care au vizionat reclama cel puțin 10 secunde sau 97% (dacă videoul este mai scurt de 10 secunde).
  • WhatsApp pare că introduce 4 noi opțiuni pentru formatarea textului.
  • Mark nu se plictisește deloc și testează postarea cross între Facebook și Threads.
  • De acum poți crea autocolante (stickers) animate personalizate pe Instagram, pe care le poți decupa din videos. ✂️
  • Dacă algoritmii Threads erau un mister, acum Meta îl elucidează, oferind detalii despre cum funcționează pentru fluxul de postări de pe platformă.
  • Bye bye 👋 conținutului politic pe Instagram – acesta nu va mai fi recomandat pe rețeaua socială.
  • Publici conținut realizat cu AI pe platformele Meta? Acum că a introdus etichete pe Facebook, Instagram și Threads pentru a marca imaginile create cu ajutorul inteligenței artificiale, vei fi penalizat dacă nu etichetezi conținutul respectiv ca atare.
  • Opțiunea de a salva postările se prea poate să-și facă apariția în curând și pe Threads, funcția fiind momentan în teste
  • Oare ne luăm în curând la revedere de la 3rd party apps de previzualizare a gridului de pe Instagram? Nu de alta, dar Instagram lucrează la o funcționalitate prin care vei avea un preview al gridului tău, înainte de a publica o nouă postare. Să fim sinceri, era și timpul. 🙄
  • Postări carousel în cadrul fluxului de Instagram Reels? Se pare că asta ne rezervă viitorul, întrucât funcția este momentan în teste. Iată aici și un demo.
  • Instagram testează limitarea numărului de hashtaguri pe care un user la poate folosi într-o postare, la maximum 5.
  • Ești în pană de idei când realizezi descrierile postărilor de Facebook? Meta explorează o nouă funcționalitate care îți permite să creezi descrieri pentru poze cu ajutorul AI. Desigur, dacă nu ești mulțumit cu rezultatul, poți solicita opțiuni mai funny, scurte etc.
  • Instagram testează două noi opțiuni: modificarea fundalului în Stories cu altul generat de AI și introducerea unui sticker numit „Get Orders” pentru a facilita comanda produselor.
  • Se pare că de acum poți filtra comentariile pe Instagram în funcție de conturile verificate Meta (cele cu bifă), dar ai și opțiunea de a filtra mesajele din DM în funcție de conturile pe care le urmărești.
Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de Adam Mosseri (@mosseri)

TIKTOK

  • În urma unui studiu, TikTok a fost criticat pentru promovarea conținutului extrem de misogin, din cauza algoritmilor care îl interpretează drept divertisment.
  • Cum poți interacționa cu Mobile Gamers pe TikTok? Descoperă într-un nou raport publicat de platformă, ce vizează tendințele de marketing în jocurile pe smartphones.
  • To whom it may concern, aplicația nativă TikTok este disponibilă și pentru Vision Pro.
  • Cum social search este în continuă creștere (cu atât mai mult pentru Generația Z), TikTok capitalizează aici – mai exact, poți descărca un shortcut pentru TikTok search, pe care-l poți adăuga ca widget pe ecranul principal al telefonului. 🔍 Deci, e timpul să fii (și) mai atent la ce keywords folosești în captionurile TikTok-urilor.

  • Vești bune pentru creatorii de conținut și subscriberii lor! TikTok testează o nouă funcționalitate numită „Sub Space”, ce ajută creatorii să realizeze un chat privat pe live-uri, unde pot interacționa (doar) cu subscriberii.
  • TikTok „Creative Assistant” (tool AI) va fi disponibil ca add-on în Adobe Express, ghidându-te atunci în procesul de realizare a videourilor pentru rețeaua socială.
  • În plus, platforma a publicat un nou ghid cu strategii creative pentru realizarea contentului, împărțit în 3 etape: ideation, production și optimization. Îl poți descărca aici.

YOUTUBE

  • Iată că YouTube vine cu opțiuni de remix muzical pe Shorts. Astfel, au fost introduse 4 opțiuni: sound, collab, green screen și cut.
  • Tot pe fluxul Shorts vor apărea și videoclipuri verticale de tip live, la care te poți alătura la click pe preview.

LINKEDIN

  • Vrei să conectezi activitatea din fluxul LinkedIn cu acțiunile userilor pe website-ul tău? Dacă folosești eticheta Insight LinkedIn pe website, atunci poți face asta cu noua opțiune lansată de platformă – „Website Actions”.
  • Ne luăm la revedere de la Creator Mode pe LinkedIn. Partea bună este că platforma va păstra majoritatea elementelor ca instrumente opționale pentru utilizatori.

Alte lucruri interesante

  • Mai este cineva din jurul tău pe Snapchat? Pentru că platforma sărbătorește un nou record – până la 800 de milioane de utilizatori activi lunar.
  • Iată la ce te poți aștepta pe rețelele sociale anul acesta.
  • Peste 3 milioane de utilizatori pe BlueSky, acum că platforma a renunțat la lista de așteptare și a deschis accesul tuturor utilizatorilor.
  • ChatGPT se prea poată să-și primească doza de lecitină. 😉 Mai exact, platforma testează o funcție numită „Memorie”, prin care sistemul AI va putea folosi informații din conversațiile anterioare.
  • Un nou model avansat de text-to-video își face apariția pe OpenAI. Modelul „Sora” este aparent capabil să producă scene destul de complexe, cu diverse caractere, elemente și mișcări detaliate. Desigur, încă nu este disponibil tuturor (ci, momentan, modelul este evaluat pentru potențiale riscuri).
  • Pentru pasionații de digital, interesați de trenduri în materie de SoMe și orice ține de digital îți recomandăm experiența #FutureProofCreativity: How to brand 2024+, un modul cu speakeri de elită din capitalele creative ale lumii și lucrul pe 3 brief-uri reale, online – în perioada 18 martie – 18 aprilie + o zi de întâlnire față în față, pe 1 Aprilie. Mai mult, câștigătorii aterizează la Cannes prin Young Lions! Te încurajăm să te înscrii (pe link vei avea și mai multe informații prețioase), pentru că vei găsi un line-up de speakeri internaționali și niște teme care-ți deschid imens perspectivele, consumând aproape tot din confortul canapelei de acasă.

Până ne citim data viitoare: nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru lunar. O poți face aici.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.