Martie 2023: Noutăți din Digital Marketing despre care ar trebui să știi
Ai pregătit deja campaniile pentru Paște și ai dat comandă de cadouri pentru colegi? Nu aș vrea să creez rumoare, dar mai clipești de două ori și vine aprilie. Dar până atunci, să inspirăm miros de primăvară combinat cu niște știri din Digital Marketing.
META
Partea bună: avem raportul Meta privind cel mai vizionat conținut de pe platformă. Partea mai puțin bună: este pentru US (dar tot ajută cumva, măcar pentru inspirație);
Testează o nouă opțiune care încurajează utilizatorii business să evidențieze produse relevante în chat-uri;
Afirmă că instrumentele lor automate de direcționare a anunțurilor au determinat o creștere cu 32% a ROAS;
Facebook Reels a primit patru noi opțiuni, iar printre ele găsim și durata de 90 de secunde, template-uri noi și altele;
Instagram testează și în România vârsta utilizatorului prin cele trei opțiuni de verificare: un „video selfie” (cu ajutorul platformei AI Yoti), upload carte de identitate saaaaaau… să garanteze altcineva pentru tine (un coleg care îți e dator);
WhatsApp testează „Private newsletters” pe Android, va oferi opțiunea „Mute” pentru numerele de telefon necunoscute și a lansat opțiunea „Payments” în Brazilia.
Big news on our efforts to offer people the ability to pay small businesses on @WhatsApp in 🇧🇷: the central bank has just granted authorization to launch. We’ve prioritized an open model & are testing now w/ several partners. Look fwd to bringing this to Brazil soon! pic.twitter.com/DrjmtgVA8E
— Stephane Kasriel (@skasriel) March 2, 2023
În cele din urmă, WhatsApp testează o nouă interfață atât pentru tablete, cât și pentru smartphone-urile de tip „foldables” (pentru Android, desigur).
Meta ia atitudine împotriva fenomenului „revenge porn” pe Facebook și Instagram și relaxează politica de moderare a conținutului – cu accent pe educarea utilizatorilor în acest sens.
Meta a lansat „Meta Verified”, o subscripție asemănătoare cu Twitter Blue. Te poți înscrie deja pe lista de așteptare, dacă îți dorești să profiți de acest check mark.
Facebook a anunțat trei opțiuni pentru Facebook Messenger: „Status”, care durează 24 de ore; „Roll Call”, care reprezintă alternativa companiei la BeReal; „Broadcast Channels”, o opțiune asemănătoare cu Telegram Channels.
TIKTOK
Posibilele legături ale platformei TikTok cu guvernul chinez au provocat un val de cereri de interzicere a aplicației. Astfel, guvernul Regatului Unit este sub presiune pentru a interzice aplicația.
TikTok a lansat noi opțiuni pentru well-being-ul utilizatorilor săi, printre care și „Sleep Reminders”, dar și un screen time de 60 de minute „by default” pentru cei sub 18 ani.
LinkedIn adaugă mai multe modalități de a integra elemente vizuale în profilul personal și va oferi utilizatorilor opțiunea de a prioritiza conținutul afișat pe profil (spre exemplu, dacă ești autorul unui newsletter, acesta va apărea în rezultate, sub profil):
LinkedIn testează „Collaborative Articles”, dar cu articole de tip „prompts” scrise de AI.
Au fost lansate și noi opțiuni pentru cei care își caută un job prin intermediul LinkedIn.
YOUTUBE
YouTube adaugă câteva noi metrics pentru YouTube Shorts, împreună cu date demografice în funcție de formatul de încărcare în YouTube Studio.
YouTube va lansa o serie de opțiuni pentru podcasters: „Audio ads” și o secțiune specifică pentru canalele de YouTube, dar și „Podcasts” și posibilitatea de a le adăuga prin RSS. De asemenea, YouTube Music va îngloba și acest tip de conținut.
YouTube va lansa o serie de instrumente pe bază de AI pentru creatorii de conținut, dar nu vor face mare diferență în procesul de creație.
DIVERSE, dar bune
Google testează „Notes” pentru Chrome, o opțiune care va înlocui clasicele „Bookmarks”.
Microsoft a lansat ChatGPT pe aplicațiile de iOS ale Bing și Skype.
Nu uita să te abonezi la newsletterul lunar și să ne dai follow pe Instagram, unde publicăm știrile săptămânale și multe alte informații prețioase.