Mai 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Am trecut cu bine (și fără Colebil) peste sărbătorile Pascale? Atunci este un moment bun să ne mai punem la curent cu noutățile apărute în ultimele 30+ zile, așa-i? Asta după ce vedeți care credem noi că au fost 5 campanii creative implementate cu ocazia Paștelui.

Familia META

Vom avea parte de conținut protejat pe Messenger. Ce știm este că Meta avansează în procesul de implementare a criptării „end-to-end” pe Messenger. Astfel, conținutul este în permanență protejat.

Avem 15 minute la dispoziție să ne corectăm typo-urile din mesajele private de pe Instagram.

Meta nu ne mai arată engaged users în Insights, ceea ce poate afecta rata de engagement, dacă modalitatea voastră de calculare era prin implicarea userilor engaged.

Instagram testează opțiunea de a comenta la o imagine specifică dintr-un carusel, prin menționarea numărului imaginii (folosind @).

Se pare că Instagram testează un nou feed, numit „Blend”, care combină recomandări de Reels în funcție de contentul distribuit cu un prieten, în privat. Practic, ai avea un feed personalizat pentru tine și prietenii tăi.

Vom avea un nou mod de vizionare pe Facebook: în curând, orice video pe Facebook pe care vei da click va apărea full-screen și va fi însoțit de opțiuni accesibile de fast-forward și back. Update-ul este momentan în teste în SUA și Canada, urmând să fie disponibil global în următoarele luni.

A GIF of a video on Facebook.

Instagram a adăugat un nou sticker, numit „Notify”, pe stories. Astfel, urmăritorii își vor putea activa notificările direct din story-urile creatorilor. De asemenea, siiiiigur ați observat că au mai apărut și Frame (poză pe care o vezi în story doar dacă scuturi telefonul), Reveal (ca să primești detalii trebuie să dai un mesaj) și Add your music.

Aparent, numărul de urmăritori pe Instagram nu este atât de relevant (dacă nu vorbim despre ego). În schimb, Meta ne sugerează să ne orientăm după like-uri per postare și reel views. Și aici intervenim noi, care ne dăm ochii peste cap.

Meta anunță shared albums pe Messenger. Practic, poți crea un album în chat, la care pot contribui cu poze și membrii conversației.

An image of a shared album on Messenger.

Meta își revizuiește politicile de etichetare AI pentru a marca mai mult conținut generat cu inteligența artificială. Această schimbare vine ca răspuns la o creștere semnificativă a numărului de postări AI.

Se pare că, în curând, Notes de pe Instagram vor fi disponibile tuturor userilor și vor apărea direct pe profil. De asemenea, vei putea integra diverse prompts în Notes, la care alți useri pot răspunde.

Se pare că Instagram testează opțiunea de a le permite influencerilor să discute cu fanii prin intermediul unui bot AI care le imită vocea. Va fi foarte interesant un astfel de bot pentru anumiți cetățeni…

Meta AI chatbot creation

Meta a publicat câteva sfaturi pentru cei care își doresc să desfășoare campanii de leads. Printre ele se numără trenduri sezoniere, AI și altele.

Consiliul European pentru Protecția Datelor consideră că abonamentul fără reclame & cu plată Meta nu este în concordanță cu legea. Oare va fi în curând gratuit?

Meta AI a fost integrat în bara de căutare pe Instagram, Facebook, Messenger sau WhatsApp, unde funcționează ca un fel de chatGPT. Momentan a fost lansat în US și alte câteva țări.

Putem găsi mesajele din WhatsApp mai ușor: un nou element tip filtru le permite utilizatorilor de WhatsApp să filtreze mesajele în: toate, necitite și grupuri.

Threads adaugă opțiunea de a ascunde anumite postări. Pe scurt, acum poți selecta anumite sintagme și chiar emojis pe care platforma să le evite în postările pe care ți le afișează în feed. În plus, adaugă și opțiunea de a pune notificările postărilor tale pe mute.

 

Post by @mosseri
View on Threads

 

Știu că nu va suferi nimeni, ba chiar va fi o lume mai bună, dar putea să nu mai vezi poze cu caracter XXX în DM-uri. Instagram introduce o funcție bazată pe inteligența artificială care blurează automat pozele nud din DM-uri.

WhatsApp vrea să introducă o formă de ”share with people nearby”. Suntem pe fază să vedem ce o să iasă. Și tot WhatsApp vrea să introducă evenimentele în ultimul său update.

LINKEDIN

LinkedIn testează un feed dedicat pentru videourile portrait, scurte.

LinkedIn introduce Pages Messaging un nou feature pe care organizațiile îl pot activa pe pagina de LinkedIn a companiei, facilitând astfel comunicarea cu potențialii clienți sau candidați. Opțiunea poate fi activată sau dezactivată din setări.

LinkedIn lansează Connected TV ads, în parteneriat cu mai mulți video providers. Astfel, LinkedIn va putea rula campanii video pe TV-urile userilor. Lansează și Live Events ads, prin care poți promova in-stream evenimentele tale viitoare. Sunt momentan disponibile în US.

YOUTUBE

YouTube adaugă o nouă opțiune, prin care creatorii pot distribui videoclipuri de tip Shorts exclusiv cu membrii care plătesc abonament.

YouTube adaugă noi instrumente de analiză, dar și posibilitatea de a customiza feedul „For You”.

Ștergerea videourilor de pe canalul tău de YouTube va avea un impact negativ asupra algoritmului de clasare. Sistemul încearcă să optimizeze experiența utilizatorului, iar postările șterse te fac mai puțin probabil să fii recomandat.

Vor fi lansate noi funcționalități pentru creatorii de conținut live pe YouTube. Urmăritorii vor putea reacționa la broadcast, iar creatorii vor putea face live-uri la calitate HDR.

Platforma testează o nouă funcționalitate bazată pe AI, care îți poate sugera momente relevante din video către care să dai skip direct, fiind foarte util pentru vizionarea pe TV.

YouTube va introduce „Colecțiile de cumpărături”. În acest fel, creatorii vor putea selecta produse de la brandurile preferate sau produsele proprii, pe care să le includă într-o colecție tip expoziție.

YouTube Shopping Collections feature

YouTube le va permite advertiserilor să își plaseze reclamele tip Shorts printre alte videoclipuri de top Shorts din 5 categorii: divertisment, jocuri, auto, mâncare și frumusețe/modă/lifestyle.

YouTube testează un feed personalizat pentru Subscriptions, care afișează cele mai relevante videos pentru user.

TIKTOK

Se pare că feedul STEM de pe TikTok ajunge în sfârșit și în Europa. Acesta este lângă feed-ul For You și include videouri de la specialiști din diverse domenii.

TikTok lucrează la o opțiune prin care brandurile pot colabora cu influenceri generați cu ajutorul inteligenței artificiale, care vor putea interpreta scripturi pentru a realiza branded content.

Se pare că, în curând, vom putea distribui imagini pe noua aplicație TikTok Notes. Aceasta va fi populată cu pozele deja încărcare de tine pe TikTok (dacă nu optezi altfel).

TikTok a publicat un ghid despre cum să obții rezultate cât mai bune cu opțiunea „Promovează”. Ghidul are 42 de pagini și explică în detaliu cum funcționează această metodă rapidă de ads.

TikTok le oferă creatorilor de conținut notificări de avertizare atunci când încalcă regulile pentru prima dată. De asemenea, postările din ultimele 30 de zile vor putea fi monitorizate pentru respectarea regulilor în noul element „Account check”.

TikTok testează avatare AI-Moji, ceea ce presupune scanarea feței și folosirea AI pentru a crea avatare personalizate, pe care le poți folosi și ca stickers în aplicație. Pare că momentan această funcționalitate este în teste.

 

Postare de @mattnavarra
Vezi pe Threads

 

TikTok oprește momentan Lite Rewards Program (prin care unii utilizatori erau plătiți în funcție de anumite acțiuni în aplicație), din cauza concernurilor UE privind creșterea dependenței tinerilor de platformă.

TikTok a lansat Notes în Canada & Australia, aplicația lor foto.

BONUS

Când universul îți oferă multe touchpoints, e și mai important să te asiguri că brandul tău este 💯 coerent. Iată câteva ponturi
Specialist în Digital Marketing? Atunci asta e special pentru tine
– Despre deinfluencing știi ceva? Adică despre cei care se amuză de materialele promovate de influenceri.
– Idei de trenduri pentru Instagram, numa’ bune de testat pe Reels.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.