Mai 2023: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Cum a fost pasca? A mai rămas cozonac? Dar sărmăluțele? Nu-mi spune că nu te-ai atins de salata boeuf!
Cam la fel de multe punem și pe masa cu știri din Digital Marketing, doar că pe acestea nu le poți trata cu Triferment dacă îți par prea multe, ci poți doar să te adaptezi cu rapiditate schimbărilor/ noutăților.
Haide să vedem ce a apărut în luna aprilie, de care ne-am putea folosi începând cu luna mai:
META
- Instagram anunță că utilizatorii pot adăuga până la 5 linkuri în Bio. O opțiune mult-așteptată, care va permite creatorilor și brandurilor să aducă mai mult trafic pe websites;
- Meta aduce îmbunătățiri audio pentru funcțiile Reels și Story – această actualizare oferă mai mult volum și mai puțină distorsiune a sunetului;
- Nu doar noi facem postări generate de AI pentru brandurile care își doresc asta, dar și Facebook testează story-urile generate de inteligența artificială pe baza imaginilor share-uite de tine anterior;
- Instagram Reels adaugă noi funcții pentru materialele create – un nou element care care va permite creatorilor să găsească cele mai noi tendințe ale audio și hashtag-urilor în cadrul Reels;
- Meta a lucrat la reclamele Reels în ultimul an, permițând creatorilor selectați să afișeze promoții suprapuse pe Reels, pe bază de invitație – în curând, Meta va extinde opțiunea către mai mulți utilizatori;
- WhatsApp testează opțiunea care îți va permite să criptezi și să ascunzi anumite conversații, vizibile ulterior doar cu ajutorul unei parole sau prin amprentă;
- Meta pregătește lansarea unor noi opțiuni de creare a ad-urilor cu ajutorul inteligenței artificiale, care urmează să fie disponibile în a doua jumătate a acestui an;
- Instagram adaugă o nouă pagină de informații dedicată afacerilor care doresc să folosească mesajele private pentru a se conecta cu audiența;
- Facebook adaugă un nou element în Marketplace, prin care vânzătorii pot include videoclipuri în anunțuri, pentru a-i ajuta pe cei interesați să se convingă de calitatea produselor.
TIKTOK
- Nu mai poți înregistra direct din aplicație clipuri de 10 minute, dar poți încărca și edita în continuare clipuri mai lungi de 3 minute;
- TikTok interzice contentul ce neagă schimbările climatice. Astfel, au introdus din 21 aprilie o politică împotriva dezinformării schimbărilor climatice, interzicând contentul ce neagă aceste schimbări/ factorii cheie care le impactează;
@tiktokforgood From sustainable lifestyle hacks to supporting conservation, take action to celebrate #EarthDay on TikTok! 🌍 #ZeroWaste #EcoFriendly #TikTokForGood ♬ original sound – TikTok for Good
- Aici niște tips pentru videouri postate pe TikTok, ținând cont de best performing videos. De asemenea, aici ai informații și studii de caz despre cum poți ține comunitatea activă;
- Administrația Biden se aliază cu Influencerii TikTok pentru a atrage cât mai mulți tineri la vot.
YOUTUBE
- Acum și creatorii ce folosesc iOS pot adăuga thumbnails pentru Shorts, iar cei ce folosesc Android pot să răspundă la comentarii printr-un Short. Practic, update-urile disponibile pe un sistem de operare popular acum și-au făcut apariția și pe celălalt
- YouTube implementează tab-ul „Podcasts”, la nivel global. Pentru curioși, acesta se regăsește între tab-ul „Live” și „Playlists”.
DIVERSE
- Încă nu sunt vești oficiale de la Twitter, dar câteva mailuri au pus advertiserii pe jar. Blue check poate fi obținut printr-un cost lunar sau este oferit automat advertiserilor ce cheltuiesc minimum 1000$/ lună;
- A mai apărut o aplicație care dorește să rupă gura târgului. Nocam. Imaginează-ți o aplicație în care BeReal meets TikTok challenges – practic, primești provocări de la prieteni și chiar prompts din platformă, dar nu ai preview la cameră când te filmezi (aplicația e momentan disponibilă doar pe iOS);
- My AI chat assistant vine cu niște îmbunătățiri – nu va mai fi limitată doar celor care au Snapchat+, iar avatarul vine cu mai multe opțiuni de personalizare. Pe viitor se anunță și un element de generare de imagini;
- Spotify renunță la Spotify Live, pe care a lansat-o cu un an în urmă. Compania susține că va continua să exploreze noi funcții în cadrul aplicației principale;
- Dacă vrei să te pui la curent cu dimensiunile imaginilor care sunt share-uite pe rețelele sociale, îți recomand acest infografic.
Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.