Mai 2021: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Nici bine nu ai clipit, că luna mai a și venit :)
Și nu oricum, ci cu știrile din Digital Marketing, noutăți despre care ar fi bine să știi și să ții cont în perioada următoare:
1. Programarea și editarea Story-urilor pe Instagram
Asta ar trebui să fie vestea secolului: poți programa story-urile pentru Instagram & Facebook din Business Suite Desktop. Ba, mai mult, dacă vrei să faci modificări pe o postare deja programată, poți merge la „Scheduled Posts” (din „Post & Stories”) și vei găsi acolo „Edit Post”. Detalii aici.
2. LinkedIN introduce LinkedIN Learning Hub
Learning Hub se bazează pe date și statistici din Graficul LinkedIN, oferindu-le clienților informații mai bogate privind dezvoltarea abilităților, conținut personalizat și învățare bazată pe comunitate – aici detalii.
3. Expanded Data Portability Tool de la Facebook
“Pentru a oferi oamenilor mai mult control și alegere asupra datelor lor, introducem două noi tipuri de gestionare a datelor, postări pe Facebook și note. Acum, oamenii își pot transfera direct notele și postările pe Google Docs, Blogger și WordPress.com. Aceste actualizări extind acoperirea instrumentului care permite deja oamenilor să-și transfere fotografiile și videoclipurile către Backblaze, Dropbox, Google Photos și Koofr.”
Mai multe detalii în acest articol.
4. Instagram lansează Instagram Remix
Cum TikTok-ul are cea mai mare rată de download dintre aplicații, Instagram a mai adaptat o funcție după aceasta. Cu Remix poți face duete în Reels pentru a interacționa cu alte persoane. Aici mai multe informații.
5. IGTV Ads
Pentru suportul creatorilor de conținut Instagram va introduce IGTV ads. Acestea ar apărea inițial atunci când oamenii dau click pentru a viziona videoclipuri IGTV din previzualizarile din feed. Detalii aici.
6. Easier Facebook Page Management
Pentru paginile business, news feed-ul dedicat afacerii va permite acum companiilor să comenteze, să posteze și să aprecieze ca afacere pe postări în afara propriilor pagini.-detalii
7. Noi opțiuni pentru Facebook Ads
Advertiserii pot stabili un obiectiv de optimizare a apelurilor, pentru a se conecta cu clienții cu cea mai mare probabilitate de a da clic pe un buton Call-to-action „Apelează” – detalii aici
8. Monetizare în Clubhouse & alte noutăți
Clubhouse a lansat Clubhouse Payments, care permite utilizatorilor să trimită bani creatorilor de conținut de pe platformă. Acesta este un parteneriat cu Stripe pentru a procesa plățile.
De asemenea, dacă ești într-un room și îți sună telefonul (deci nu mai ești disponibil să vorbești cât ești pe scenă), ceilalți participanți vor vedea un „telefon” în dreptul imaginii tale de profil. Ca să nu te mai aștepte cu un răspuns și tu să fii prin alte conversații.
9. Subtitrări pe TikTok
Știai că poți pune subtitrări pe TikTok? Utilizatorii pot subtitra automat videoclipurile lor create în engleza americană sau japoneză, cu mai multe limbi – în curs de implementare.
10. Teste de la Facebook și Instagram
Pentru că testează foarte multe lucruri în această perioadă, le voi pune la liniuță:
- Sticker Ads pentru Facebook Stories – va începe să testeze reclamele personalizate cu stickere. Acestea vor permite creatorilor de conținut să își monetizeze Story-urile de pe Facebook cu reclame care arată ca niște stickere, iar brandurile vor realiza stickere personalizate ce vor putea fi plasate în Story-urile lor;
- Reclame în Instagram Reels – a fost anunțată lansarea reclamelor Reels în India, Brazilia, Germania și Australia;
- Hotline – un produs de întrebări și răspunsuri care este o combinație între Clubhouse și Instagram Live;
- Voturi Up și Down pentru comentariile din grupuri;
- Coduri QR ce vor permite utilizatorilor să transfere sume de bani între conturi – momentan doar în US;
- Reclame din Facebook direct pe WhatsApp;
- O aplicație video de Speed Dating numită Sparked este și ea în etapa de testare. Dacă întâlnirea merge bine (maximum 4 minute), noua pereche poate programa o întâlnire mai lungă. După succesul Dating, sunt curioasă ce o să iasă;
- Vei putea ascunde Like-urile din Instagram, dacă asta îți dorești.
11. Creator Shop de la Facebook
Facebook a anunțat Creator Shop, care permite influencerilor Instagram să vândă produse direct din conturile lor. Poți vedea mai multe despre asta aici.
12. Spotify miniplayer tot de la Facebook
Și uite așa nu mai ieși din aplicație.
13. Comentarii la timp, pe YouTube
Youtube testează să îți apară comentariile în momentul în care au fost date. Altfel spus, vei putea vedea comentariile exact atunci când au fost scrise, în momentul X al videoului.
14. Mesaje valabile doar 24 ore
Este posibil ca Whatsapp să implementeze o funcție prin care mesajele dispar în 24 de ore.
Acestea fiind spuse, îți doresc spor la treabă în campaniile de Digital și să ne auzim cu bine în Newsletter-ul nostru lunar la care sper că te-ai abonat.