Iunie 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi
La Digital Star considerăm că fiecare zi este ca o cutie de bomboane – mereu plină de surprize în social media și nu doar. Ultima lună a fost un adevărat carnaval digital, cu trenduri care au apărut ca ciupercile după ploaie și funcții noi care ne-au făcut să exclamăm „Evrika!”. Haideți să explorăm împreună ce a mai fost savuros și captivant în lumea social media:
META family
Meta va introduce recomandări de content creators pentru brands, în Instagram Creator Marketplace. Lansează și multi-destination product ads pentru Reels, care vor afișa produse din catalogul tău în funcție de comportamentul userilor în aplicație.
Instagram experimentează cu un nou mod de afișare Reels – care permite ascunderea descrierii și a butoanelor UI din astfel de videos. Acest mod va putea fi activat printr-o apăsare prelungită pe Reel.
WhatsApp lansează opțiunea de a crea evenimente în grupuri, dar introduce și posibilitatea de reply pe Announcement Groups.
Instagram va adăuga etichete conținutului repostat pentru a crește expunerea creatorilor contentului respectiv, va recomanda mai mult contentul original și va oferi mai multă expunere content creatorilor.
De acum utilizatorii Threads pot afla de câte ori postările lor au fost văzute. Informația apare când apeși pe postarea respectivă.
WhatsApp schimbă puțin designul pentru utilizatorii Android, introducând și noi icons & animații.
Meta testează o nouă opțiune, ce le permite utilizatorilor Instagram să publice contentul automat și pe Threads (cu mențiunea că funcționează pentru imagini, dar nu și pentru Reels).
Postare de @mattnavarraVezi pe Threads
Meta adaugă noi instrumente AI pentru a genera mai multe variații ale imaginii din ad, dar și image expansion (prin care poți extinde imaginile din ads pentru a avea declinări pe diverse formate.) Acestea vor fi disponibile în săptămânile viitoare în Ads Manager, prin Advantage+ creative.
Threads adaugă funcția de cuvinte ascunse și notificări pentru postările celor pe care îi urmărești. Se transformă ușor ușor în Facebook.
Se pare că Instagram testează o funcționalitate prin care, atunci când trimiți un Reel cuiva, poți transforma acel content în propriul tău MEME prin adăugarea unui text pe el.
WhatsApp a adăugat mai multe fonturi și opțiuni pentru schimbarea culorii textului în statusuri. Tot pe această platformă se testează și generarea imaginilor de profil cu inteligența artificială, în baza unui prompt.
Instagram experimentează cu o nouă funcție ce le permite utilizatorilor să adauge pe profilul lor un Highlight cu cele mai recente story-uri. Acestea se adaugă automat în highlight și sunt vizibile pentru 7 zile.
Postare de @ihammod_ohVezi pe Threads
Instagram testează acum reclamele unskippable. Astfel, utilizatorii nu vor putea opri reclama până nu se termină. Yey.
Și tot Instagram a anunțat o nouă serie de actualizări, printre care și „Note Prompts” – pentru inițierea conversațiilor printr-o întrebare simplă. Acum poți menționa și alți useri în Notes, dar ai și opțiunea de a da like unui Note.
Se pare că Meta oferă acum posibilitatea unui trial pentru abonamentul Meta Verified. Practic, îți faci abonament și dacă pe durata celor 14 zile de trial nu ești mulțumit de experianță, îți primești banii înapoi.
Meta a anunțat faptul că își dorește ca în următorii 20 de ani să își concentreze atenția pe valorificarea AI și transformarea Facebook într-o platformă dedicată tinerilor.
TIKTOK
Platforma a anunțat un nou parteneriat cu Universal Music Group, deci în curând melodiile lor vor putea fi folosite din nou pe TikTok. De asemenea, TikTok s-a angajat să elimine muzica generată de AI.
A apărut „Floating Player” pe TikTok, pentru desktop = poți continua să vizionezi videoclipurile pe desktop chiar și atunci când intri pe alt tab, printr-o fereastră micuță pe ecran.
TikTok Studio este aici și reprezintă varianta îmbunătățită a Creator Center, ce pune la dispoziția utilizatorilor diverse instrumente pentru gestionarea contului.
Au dat drumul la sloturile premium de reclame – Pulse Premiere, în ciuda unui ban în SUA.
Tiktok a oprit reward-urile din aplicația Tiktok Lite, funcție cu care utilizatorii puteau câștiga bani.
TikTok a anunțat “TikTok One“ (unde vor centraliza toate toolurile de Marketing), dar și „TikTok Symphony” – o suită de tools ce folosesc AI pentru idei de videos, scripts, dar generează și video ads pe baza contentului tău anterior.
@tiktoknewsroomWe’re helping brands turn discovery into measurable action, maximize their performance everywhere, and create entertainment that drives impact. Learn more about our new ad solutions that allow brands to authentically participate in the magic of TikTok ✨ Hashtag data source: Internal TikTok Data, April 2024, Global♬ original sound – TikTok Newsroom
TikTok și Billie Eilish lansează „Fan Spotlight”, cu ajutorul căruia artiștii pot evidenția pe conturile lor de TikTok până la 5 videouri realizate de fani cu melodiile acestora.
Este în teste o nouă funcție, Streaks, ce contorizează zilele în care utilizatorii mențin conversația în DMs. Deci, se pare că vor să împingă mai mult chaturile pe platformă.
LinkedIn lansează 3 jocuri – acestea pot fi jucate o dată pe zi. Ai și opțiunea de a invita alți useri la un joc, iar rezultatele tale pot fi distribuite acestora.
Se pare că de acum imaginile generate cu ajutorul AI și postate pe LinkedIn vor include automat o etichetă C2PA.
LinkedIn just announced 2 feature updates –
1️⃣ AI images or video posted on LinkedIn will automatically be tagged w/ a C2PA icon
2️⃣ Saved posts will be accessible via the left side panel on mobile pic.twitter.com/rJyiyD3OZz
— Lia Haberman (@liahaberman) May 20, 2024
După secole de post și rugăciune, postările organice de pe LinkedIn vor conține o imagine de previzualizare a link-urilor mai mică față de postările plătite.
YOUTUBE
Jump Ahead, funcția care ne va ajuta să nu mai pierdem vremea pe Youtube și să sărim direct la secvența care ne interesează a fost lansată momentan doar pentru americanii cu conturi premium. Tocmai de aceea, Jump Ahead funcționează acum doar pe clipuri în limba engleză.
YouTube continuă să experimenteze cu DreamTrack, un tool prin care creatorii vor putea genera muzică pentru Shorts, pe baza unor prompturi.