Iulie 2023: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi

Nu vreau să fim noi cei care strică petrecerea, dar deja s-a evaporat prima jumătate de an. Dacă te uiți în urmă la cum a fost ești mulțumit/ă de ce vezi?
Până la finalizarea acestei retrospecții, haide să vedem cu ce surpize apar la orizont rețelele sociale:

YOUTUBE

  • este în plan să se lanseze „Aloud”, un instrument AI care ajută la dublarea videourilor în mai multe limbi;
  • va lansa A/B testing pe thumbnails, ceea ce te va ajuta să compari și să maximizezi performanța contentului video. Momentan funcția este în teste cu un nr. selectat de creatori:
  • A fost publicat Creative Trends Report  – ce analizează ultimele schimbări în comportamentul și interesele utilizatorilor YouTube, pe baza unor studii realizate în 14 țări. Descoperă-l aici în format PDF sau în video-ul de mai jos:
  • lucrează la o funcție care îți va permite să creezi răspunsuri video (prin Shorts) la comentariile userilor de pe alte canale de YouTube. Momentan creatorii pot răspunde prin shorts doar la comentariile de pe canalul lor:
  • testează întreruperea accesului la clipuri pentru persoanele care folosesc AdBlock;
  • iată și câteva date despre YouTube în România:
    • peste 12 mil. de români care au peste 18 ani se uită la clipuri pe YouTube în fiecare lună;
    • 5,5 mil. de români se uită la clipuri YouTube pe TV în fiecare lună;
    • peste 8.000 de canale YT din România au peste 10.000 de abonați;
    • Peste 1.600 de canale YT din România au peste 100.000 de abonați.

META

TIKTOK

  • lansează Add-Ons interactive în Ads – acum este disponibilă la nivel global integrarea de popups, stickers și alte elemente vizuale în adurile In-Feed pe TikTok, pentru a le face mai interactive. De asemenea, lansează și Holiday Marketing Playbook – ghidul vei găsi insights utile pentru Marketing pe TikTok, inclusiv top hashtags, trenduri relevante și informații despre cum TikTok influențează comportamentul de achiziție;Holiday Hub Hero
  • TikTok Academy oferă 17 cursuri care te pot ajuta să înțelegi mai bine platforma și să o folosești mai eficient în Marketing;
  • se extinde funcția Series – content creatorii peste 18 ani și cu peste 10k followers (printre alte criterii) pot activa funcția Series pentru a-și monetiza conținutul;
  • adaugă AI Ad Script Generator – un tool care va fi în TikTok Creative Center și va putea mapa idei de videouri pornind de la prompturile date de user. Fiecare script include un hook, detalii pentru scene și call to action;
  • TikTok Now a avut un succes atât de mare încât va fi eliminat. Funcția era inspirată de BeReal;
  • testează un nou tool în tabul de Shop, care va permite userilor să facă o poză și să o folosească pentru a căuta în aplicație produse similare.

    LINKEDIN

  • renunță la câteva funcții: nu vei mai putea posta carousels, profile videos și nici nu vei mai putea integra link-uri clickable în cadrul imaginii/videoului din postarea ta. Postările anterioare rămân însă vizibile
  • adaugă filtre în notificări, în funcție de mențiuni și interacțiuni de postări + noi opțiuni de video ads care vor apărea la începutul videourilor (pre-roll) sau la mijloc (mid-roll) în Audience Network videos;
  • userii pot contacta prin mesaj privat pe LinkedIn o companie, administratorii paginii companiei având posibilitatea de a le răspunde la întrebări;
  • și LinkedIn se alătură trendului de inteligență artificială în chats. Se pare că lucrează chiar și la o funcție de sumarizare a postărilor/ articolelor.

TWITTER

  • lansează Highlights Tab, care le permite utilizatorilor să evidențieze cele mai bune tweets într-un feed dedicat din profilul lor. Funcția este acum disponibilă tuturor userilor Twitter Blue
  • a început să interzică utilizatorilor neconectați să vadă conținut pe platformă. Practic, primesc o solicitare de conectare care le blochează complet accesul în cazul în care nu se loghează;
  • a anunțat noi limite „temporare” privind numărul de postări pe care oamenii le pot citi pe zi. Elon Musk dă vina pe scraping-ul de date de către startup-urile AI și spune că ele sunt cauza acestor schimbări.

DIVERSE

  • Google a făcut un update la aplicația Google Lens cu funcții suplimentare, inclusiv un instrument pentru identificarea afecțiunilor pielii. Cu ajutorul Google Lens, utilizatorii pot încărca o fotografie pentru a căuta potriviri vizuale ale afecțiunilor pielii, cum ar fi o aluniță sau o erupție cutanată, sau probleme fizice, cum ar fi umflăturile de pe buze, liniile unghiilor sau căderea părului;
  • Google lansează Imagen, un editor de poze cu AI, pentru artistul din tine;
  • Zoom oferă transcriere cu AI la întâlniri;
  • Boolv aduce potențialul creativ nelimitat al inteligenței artificiale în fiecare afacere sau … familie. Poți să folosești Boolv și pentru a te juca cu pozele – cum ar fi să înlocuiești fundalul;
  • aici sunt toate campaniile premiate la Cannes, din 1954 pana in prezent.

Știu că par multe, dar sunt la fel de multe informațiile de care trebuie să ții cont când te arunci în crearea unei campanii digitale. Așadar, spor la cafeluță și la implementat ceea ce tocmai ai citit.

Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.