Iulie 2023: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Nu vreau să fim noi cei care strică petrecerea, dar deja s-a evaporat prima jumătate de an. Dacă te uiți în urmă la cum a fost ești mulțumit/ă de ce vezi?
Până la finalizarea acestei retrospecții, haide să vedem cu ce surpize apar la orizont rețelele sociale:
YOUTUBE
- este în plan să se lanseze „Aloud”, un instrument AI care ajută la dublarea videourilor în mai multe limbi;
- va lansa A/B testing pe thumbnails, ceea ce te va ajuta să compari și să maximizezi performanța contentului video. Momentan funcția este în teste cu un nr. selectat de creatori:
- A fost publicat Creative Trends Report – ce analizează ultimele schimbări în comportamentul și interesele utilizatorilor YouTube, pe baza unor studii realizate în 14 țări. Descoperă-l aici în format PDF sau în video-ul de mai jos:
- lucrează la o funcție care îți va permite să creezi răspunsuri video (prin Shorts) la comentariile userilor de pe alte canale de YouTube. Momentan creatorii pot răspunde prin shorts doar la comentariile de pe canalul lor:
- testează întreruperea accesului la clipuri pentru persoanele care folosesc AdBlock;
- iată și câteva date despre YouTube în România:
- peste 12 mil. de români care au peste 18 ani se uită la clipuri pe YouTube în fiecare lună;
- 5,5 mil. de români se uită la clipuri YouTube pe TV în fiecare lună;
- peste 8.000 de canale YT din România au peste 10.000 de abonați;
- Peste 1.600 de canale YT din România au peste 100.000 de abonați.
META
- competitorul Twitter, „Threads” se lansează sub umbrela Instagram.
- Instagram extinde funcția „Channels” la nivel global, funcție prin care creatorii de conținut pot distribui mesaje fanilor abonați la canalul respectiv;
- Acum creatorii pot accesa template-uri de Facebook Reels, analytics, tooluri pentru ads, noi opțiuni de editare reels, dar și un Inspiration Hub în Facebook Professional Dashboard;
- Voicebox este un model AI care generează voci sintetice pe baza unor texte introduse de user și care poate edita fișiere audio. Încă nu va fi lansat, întrucât Meta lucrează la prevenirea posibilelor riscuri. Urmează să vedem ce au de gând cu el;
- Meta anunță MusicGen, un tool AI care generează muzică pe baza unor prompturi. Puteți testa prin Hugging Face API;
- WhatsApp Business a trecut de 200 milioane utilizatori activi pe lună și lucrează acum la o funcție care le va permite companiilor să automatizeze procesul de mesaje personalizate către consumatori;
- Poți adăuga melodii în Notes pe Instagram, iar urmăritorii tăi pot da click pentru a asculta piesa;
- Sfaturi cheie pentru performanța adurilor, oferite direct de Meta: https://bit.ly/45SJR5u
- Instagram lucrează la o opțiune AI în chat, care le va permite userilor să pună întrebări sistemului și chiar să aleagă o personalitate pentru agentul AI. Sursa: https://bit.ly/45SwCly
-
#Instagram is working on bringing AI Agents (Bots 🤖) to your chats for a more fun and engaging experience 👀
ℹ️ AI Agents will be able to answer questions and give advice.
You’ll be able to choose from 30 different personalities. pic.twitter.com/4eWLBbvs8w— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 5, 2023
- Meta a anunțat lansarea de noi instrumente pentru controlul parental în Messenger, Instagram și Facebook;
- WhatsApp (Android) va permite să faci switch între conturi, pe același dispozitiv;
- Instagram pune la dispoziție un articol prin care poți înțelege cum funcționează algoritmii în feed, stories, reels și nu numai. Și tot ei testează noi metode de control prin care le va permite utilizatorilor să vadă în feed mai mult din ceea ce vor;
- Și o surpriză venită pe mail, de la Meta for developers (aici ce presupune):
TIKTOK
- lansează Add-Ons interactive în Ads – acum este disponibilă la nivel global integrarea de popups, stickers și alte elemente vizuale în adurile In-Feed pe TikTok, pentru a le face mai interactive. De asemenea, lansează și Holiday Marketing Playbook – ghidul vei găsi insights utile pentru Marketing pe TikTok, inclusiv top hashtags, trenduri relevante și informații despre cum TikTok influențează comportamentul de achiziție;
- TikTok Academy oferă 17 cursuri care te pot ajuta să înțelegi mai bine platforma și să o folosești mai eficient în Marketing;
- se extinde funcția Series – content creatorii peste 18 ani și cu peste 10k followers (printre alte criterii) pot activa funcția Series pentru a-și monetiza conținutul;
- adaugă AI Ad Script Generator – un tool care va fi în TikTok Creative Center și va putea mapa idei de videouri pornind de la prompturile date de user. Fiecare script include un hook, detalii pentru scene și call to action;
- TikTok Now a avut un succes atât de mare încât va fi eliminat. Funcția era inspirată de BeReal;
-
testează un nou tool în tabul de Shop, care va permite userilor să facă o poză și să o folosească pentru a căuta în aplicație produse similare.
LINKEDIN
- renunță la câteva funcții: nu vei mai putea posta carousels, profile videos și nici nu vei mai putea integra link-uri clickable în cadrul imaginii/videoului din postarea ta. Postările anterioare rămân însă vizibile
-
LinkedIn is killing several creation tools on June 26th
Features being removed:
– Carousels 👈😯
– Profile videos
– Link stickers for images + videos pic.twitter.com/UbFoX5pL1M— Matt Navarra (@MattNavarra) June 16, 2023
- adaugă filtre în notificări, în funcție de mențiuni și interacțiuni de postări + noi opțiuni de video ads care vor apărea la începutul videourilor (pre-roll) sau la mijloc (mid-roll) în Audience Network videos;
- userii pot contacta prin mesaj privat pe LinkedIn o companie, administratorii paginii companiei având posibilitatea de a le răspunde la întrebări;
- și LinkedIn se alătură trendului de inteligență artificială în chats. Se pare că lucrează chiar și la o funcție de sumarizare a postărilor/ articolelor.
- lansează Highlights Tab, care le permite utilizatorilor să evidențieze cele mai bune tweets într-un feed dedicat din profilul lor. Funcția este acum disponibilă tuturor userilor Twitter Blue
-
“Highlights Tab” is now live on Twitter. You can now showcase your favorite tweets on your profile. pic.twitter.com/nPz7DfNeIZ
— DogeDesigner (@cb_doge) June 18, 2023
- a început să interzică utilizatorilor neconectați să vadă conținut pe platformă. Practic, primesc o solicitare de conectare care le blochează complet accesul în cazul în care nu se loghează;
- a anunțat noi limite „temporare” privind numărul de postări pe care oamenii le pot citi pe zi. Elon Musk dă vina pe scraping-ul de date de către startup-urile AI și spune că ele sunt cauza acestor schimbări.
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:
– Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day
– Unverified accounts to 600 posts/day
– New unverified accounts to 300/day— Elon Musk (@elonmusk) July 1, 2023
DIVERSE
- Snapchat a realizat un studiu despre așteptările Generației Z de la branduri & marketing, care te poate ajuta să te adresezi tinerilor mai eficient;
- Gmail testează AI tool pentru iOS și Android – câțiva utilizatori pot folosi deja butonul “Help me write” pentru a crea mailuri mai ușor, pornind de la prompturi;
- Prin noul tip de campanii Demand Gen, Google integrează cel mai performant content foto și video în cele mai eficiente touchpoints. Google lucrează și la îmbunătățirea experienței de shopping prin introducerea probelor virtuale;
- Telegram adăugă stories, iar userii pot decide cui să fie afișate și când să expire (după 6, 12, 24 sau 48 ore). Vei putea adăuga texte și links în stories, dar și să dai tag altor useri;
- Aici o listă de plugins ChatGPT utile în Marketing: generare grafice și refrazare texte;
- Uber va lansa video ads care vor rula în aplicație în timp ce userii așteaptă șoferii. Adurile vor rula mai întâi în SUA, urmând a fi introduse și în U.K, Franța și Australia momentan;
- Raportul anual “The State of Marketing” realizat de Hubspot este aici, cu insights și detalii despre trendurile actuale, formate și nu numai. Sursa: https://bit.ly/3Nr35Z7
- Google a făcut un update la aplicația Google Lens cu funcții suplimentare, inclusiv un instrument pentru identificarea afecțiunilor pielii. Cu ajutorul Google Lens, utilizatorii pot încărca o fotografie pentru a căuta potriviri vizuale ale afecțiunilor pielii, cum ar fi o aluniță sau o erupție cutanată, sau probleme fizice, cum ar fi umflăturile de pe buze, liniile unghiilor sau căderea părului;
- Google lansează Imagen, un editor de poze cu AI, pentru artistul din tine;
- Zoom oferă transcriere cu AI la întâlniri;
- Boolv aduce potențialul creativ nelimitat al inteligenței artificiale în fiecare afacere sau … familie. Poți să folosești Boolv și pentru a te juca cu pozele – cum ar fi să înlocuiești fundalul;
- aici sunt toate campaniile premiate la Cannes, din 1954 pana in prezent.
Știu că par multe, dar sunt la fel de multe informațiile de care trebuie să ții cont când te arunci în crearea unei campanii digitale. Așadar, spor la cafeluță și la implementat ceea ce tocmai ai citit.
Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.