Decembrie 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

Ultima lună din an vine cu o retrospectivă plină de insight-uri și tendințe, dar și cu un context emoțional aparte. Așadar, în această ediție din decembrie, vă prezentăm cele mai importante noutăți anunțate: actualizări de platforme, funcționalități noi și idei inovatoare care conturează strategii relevante.

META

1. Facebook va adopta „Views” ca metrică principală pentru toate tipurile de conținut. „Views” include numărul total de vizualizări (inclusiv vizualizările repetate) ale postărilor text, story-urilor, videourilor & reelurilor.  

2. Meta reduce prețul abonamentului fără reclame în UE cu 40%. În afară de acest discount, utilizatorii din UE (fără abonament) vor avea opțiunea de a vedea reclame mai puțin personalizate. 

3. Instagram confirmă că nu reduce vizibilitatea conținutului sponsorizat. Yeah, sure.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Adam Mosseri (@mosseri)

4. Și tot Instagram mută Highlights din Stories într-o filă dedicată pe profil, din dorința de a simplifica designul profilului.Funcționalitatea este momentan în teste cu un număr limitat de utilizatori. 

5. Începând cu 13 decembrie, nu mai poți da follow hashtagurilor pe Instagram, iar postările din hashtagurile deja urmărite nu vor mai apărea în feedul principal al utilizatorilor. 

6. Meta vrea să introducă reclame pe Threads, de la începutul anului 2025. Și tot pe această platformă se mai lansează un update, prin care poți comuta mai ușor între feedul „Following”, recomandările „For You” sau orice listă personalizată.

7. Instagram a lansat 17 seturi noi de stickere, posibilitatea de a pune porecle pentru prieteni în chat, dar și opțiunea de partajare a locației (ultima este valabilă momentan doar în câteva țări).

IG DM features

8. Utilizatorii Instagram pot reseta recomandările, pentru a-și îmbunătăți personalizarea feed-ului și a scăpa de conținutul irelevant.

Examples of Instagram's new reset tool.

9. 79% dintre utilizatori au cumpărat un produs după vizionarea unui Reel, potrivit Meta, ceea ce înseamnă că avem dezlegare la Reels.

10. Meta vine cu vestea veștilor pentru branduri: putem dezactiva comentariile postărilor sponsorizate de pe Facebook și Instagram. Mai multă liniște.

11. Instagram neagă reducerea reach-ului pentru conținut sponsorizat, susținând transparența algoritmului său. Îhîm.

12. Actualizările Facebook și Instagram pentru 2025 promit mai multă personalizare și metrici îmbunătățite pentru ad-uri. Să vedem ce presupune asta.

 

TIKTOK

1. TikTok lansează „Symphony Creative Studio„, un instrument AI care permite crearea videoclipurilor prin descrierea unui produs sau introducerea unui URL. Poți folosi și un avatar digital pentru a nara scriptul sau adapta un video existent în alte limbi (cu traduceri / dubbing). Toolul e deja disponibil advertiserilor. 


YOUTUBE

1. Pentru a sprijini creșterea CTV, YouTube permite managerilor de canale să urmărească comportamentele de vizionare ale audienței în YouTube Analytics, inclusiv numărul de abonați noi care au descoperit canalul pe TV.

2. YouTube actualizează Community Posts. Mai exact, în curând vei putea adăuga și imagini pentru fiecare opțiune dintr-un quiz, într-un Community Post.

 

GOOGLE

1. Google anunță updates pentru Shorts Ads = în curând vei putea seta campanii exclusiv în feedul Shorts, dar și să adaugi stickere în Shorts Ads. Vei putea utiliza și imagini din Google Merchant Center pentru reclame animate.  

2. Google la lansat Genie 2, modelul AI pentru producția de jocuri – îi poți da o imagine și ceva prompturi, iar acesta generează o lume virtuală 3D, cu care interacționezi din tastatură.

 

DIVERSITATE

1. Folosești Microsoft Teams la birou? Vei putea în curând să conversezi în limbi pe care nu le vorbești, cu ajutorul unui AI care traduce discursul în timp real, folosind vocea ta. Tu spui în engleză „Să vedem ce au de spus colegii din Singapore”, iar AI rostește fraza în mandarină. În teste pentru începutul anului nou sunt nouă limbi – chineză (mandarină), engleză, franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, portugheză și spaniolă.

2. Te trezești din când în când că au trecut ore întregi dând scroll fără noimă pe Instagram reels și TikTok? S-ar putea să suferi de brain rot, expresia anului – desemnată de Oxford University Press.

3. Previziunile pentru 2025 includ o creștere a AI, platforme personalizate și tot mai multe opțiuni de monetizare pentru creatori. Cât despre branduri, acestea vor trebui să integreze conținut interactiv și să prioritizeze transparența – ca să atragă publicul.

4. Un clip fake, generat cu AI, a adunat pe TikTok 126 de milioane de vizualizări și se viralizează acum și pe Instagram. Prezintă un ursuleț polar „salvat” din apele înghețate de oamenii de pe un vas. Mulți cred că imaginile sunt reale. 

5. Am fost la WebSummit Lisabona 2024 și am și scris despre asta. Foarte multe insights utile, recomandăm lectura acestui articol pentru o mai bună înțelegere a ecosistemului – 5*

Acestea fiind zise, nu uitați să discutați la masa de Crăciun despre newsletter-ul nostru, poate se abonează și vărul din străinătate, pasionat de Digial Marketing. Aici link direct: https://www.subscribepage.com/o2f1w6

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.