Decembrie 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi
Iată că a sosit și ultimul articol cu noutăți din 2023! Iar dacă stați pe aproape veți primi și retrospectiva anului + o super mega ultra giga surpriză. Dar cine sunt eu să vă spun că e important să fiți abonați și să anunțați și prietenii din domeniu să procedeze la fel? 🙄
META
- Meta testează Emu Video și Emu Edit, funcționalități AI ce permit crearea videoclipurilor pe baza unor prompturi și posibilitatea de a cere edits specifice imaginilor generate de AI;
- Opțiunea fără reclame Meta aduce consecințe pe care le-am trăit și noi pe propria piele: dacă tu sau un alt admin de pe o anumită pagină aveți acest abonament, atunci pagina respectivă nu mai poate genera reclame. Am anunțat încă de luna trecută acest lucru, dar repetiția este mama învățăturii + cei de la Meta nu au dezvăluit acest aspect încă de la început, ci ne-au lăsat să descoperim the hard way.
Mai mult, în viitor va exista o taxă în plus pentru cei care nu vor să vadă reclamele nici pe Facebook și nici pe Instagram. - Apar ceva modificări importante la nivelul reclamelor politice de pe Facebook și/ sau Instagram. Vor fi marcate AI, pentru a limita conținutul înșelător și deepfake-urile.
- Vom avea opțiunea de Notes și pe Messenger, care este cam aceeași cu funcția de Notes a inboxului de pe Instagram, permițându-ți să postezi info text pe care toate contactele tale din Messenger le pot vedea în aplicație, ceea ce ar putea stimula mai multe conversații și oportunități de interacțiune. Că poate te plictiseai;
- Facebook scoate secțiunea de „Hobbies” din profil din 13 decembrie, pentru a simplifica opțiunile de afișare. Sau poate pentru că nu au avut succes cu această categorie de informație.
- Poți avea IP-ul ascuns în timpul apelurilor prin intermediul WhatsApp, pentru securitate sporită;
- Acum vine ceva ce eu așteptam de ceva vreme: usernames pe Whatsapp Channels;
- Adaugă audio room pentru grupuri. Până de curând, atunci când cineva din grup apăsa pe apelare, îi suna pe toți membrii. Însă, cu opțiunea audio room, membrii pot activa în mod silențios opțiunea de apel, iar ceilalți se pot alătura;
- După ce au lansat Blocarea conversațiilor, pentru a-i ajuta pe utilizatori să-și protejeze conversațiile mai „sensibile”, acum lansează „Secret code”, o modalitate suplimentară de a proteja conversațiile respective și de a le face mai greu de găsit în cazul în care cineva are acces la telefonul tău.
- Cei aleși de zeul Meta pot reacționa la Notes;
- Vei putea folosi „Close Friends” și pentru postările din feed și reels, nu doar pentru stories. Sau poți să le trimiți lor pe messenger, dacă ții morțiș să vadă doar grupul select…
- Meta introduce un tool de testare A/B în Reels (poți testa mai multe variante de captions & thumbnails), dar și mai multe insights pentru Reels;
- Meta a publicat o serie de updates privind instrumentele de creație de pe Instagram, cu focus pe reels și stories. Printre acestea se enumeră: filtre și fonturi noi, elemente audio, voci noi pentru text-to-speech și multe altele;
- Adam Mosseri (CEO Instagram) a menționat faptl că Threads nu va avea funcție de mesagerie, dar se va putea (probabil) folosi cea din Instagram;
- Instagram a lansat opțiunea de a descărca clipurile reels, doar dacă creatorul are activat acest lucru. În galerie, videoclipul descărcat va apărea cu logo-ul Instagram și numele creatorului;
- De asemenea, există opțiunea de a pune versurile melodiilor pe Reels – pentru cei interesați de acest aspect.
- Au uitat prietenii să te menționeze în Story și nu știu de opțiunea „Add a mention” după ce au publicat materialul? No problemo, vei putea face request să fii menționat. Asta funcționează bine și pentru branduri, când îți vezi produsul prin stories pe la influenceri care „au uitat” să îți dea un tag cinstit;
- Se lucrează intens la opțiunea “My Week” prin care să poți ține vizibile story-urile postate de-a lungul săptămânii, că poate ai postat ceva interesant și ar fi păcat să dispară după 24h, dar nici să rămână în feed nu e chiar de dorit;
- Începând cu 15 decembrie, Instagram va transfera toate ghidurile în colecții și astfel opțiunea de a posta ghiduri nu va mai fi disponibilă;
- Instagram testează implementarea unui ”Wonder Wall”, o nouă opțiune de afișare a notițelor, disponibilă direct în profilul utilizatorilor. Se presupune că acesta va fi un loc de expunere a mai multor notițe, unde ceilalți vor putea posta;
- Avem trei opțiuni noi pentru editarea de reels pe Instagram! În contextul în care 50% din timpul petrecut de către useri pe Instagram se desfășoară pe Reels, platforma a adăugat opțiunile de tăiere, redimensionare și rotire pentru Reels, astfel că nu mai fi nevoie de aplicații suplimentare;
- Instagram experimentează noi elemente pentru partajarea în grup închis: opțiunea de a răspunde la notițele din inbox cu mesaje audio, dar și opțiunea de Events, ce le va permite userilor să creezi chat-uri de grup în apropierea unui eveniment. Pare că li s-a pus rău pata pe aceste Notes;
- Am putea vedea Story-urile celor din jur pe Instagram – un fel de Nearby feed pentru stories. Acolo ar trebui să fie publice story-urile celor aflați în zonele din jurul tău;
- Instagram testează posibilitatea de a-ți crea propriul AI chatbot, selectând genul, vârsta și chiar personalitatea;
- Se testează și opțiunea de a opri marcarea mesajelor drept “văzute” în mesajele private de pe Instagram;
- De acum poți da share unui comentariu direct în stories. Ca să te lauzi cu ce comentarii primești pe un anumit subiect, nu?
TIKTOK
- Să începem subcapitolul cu o întrebare: știi câți utilizatori de TikTok sunt în UE? Sau ce activități de community moderation au întreprins? Dacă nu, aici ai un raport foarte clar și transparent cu privire la activitatea lor;
- În curând, leadurile din TikTok vor putea fi transferate în timp real către Salesforce Marketing Cloud – tocmai ce se lucrează la integrarea platformei;
- Vei putea adăuga piesele pe care le auzi în clipurile de pe platformă direct în biblioteca muzicală a serviciului tău de music streaming (precum Spotify). Funcția va fi disponibilă mai întâi în UK și SUA;
- Noul instrument TikTok: EVTA (Engaged View-Through Attribution) este o nouă metodă de măsurare a impactului campaniilor –urmărește dacă cei care au vizualizat un video timp de min. 6 secunde au făcut conversia în următoarele 7 zile;
- Poți crea efecte pentru Tik Tok direct din aplicație, pe baza unor templateuri, fără a mai fi nevoie să descarce o altă aplicație separat. Astfel, crearea de efecte este mai accesibilă;
- Vei putea descărca TikTok-uri pentru a putea folosi aplicația și când ești offline. Cam cum faci cu serialele Netflix, doar nu o fi să faci altceva când nu ai net…
- TikTok introduce Customize Feed, opțiune care te ajută să îți personalizezi feed-ul în funcție de ce îți dorești să vezi. Tot ceea ce trebuie să faci este să îți scrii preferințele;
- TikTok oferă o serie de idei creative pentru contentprin cele peste 100 de CreativeCards, bazate pe date;
- Încurajează creatorii să posteze clipuri mai lungi, de cel puțin un minut. Astfel, îl pot monetiza mai bine și să își transmită mai clar mesajul. Se crede că acest lucru se dorește, pentru ca TikTok să poată ține pasul cu sistemul de monetizare al competiției.
YOUTUBE
- Cei cu vârsta sub 18 ani nu vor mai fi expuși la un așa număr mare de recomandări de videoclipuri;
- Au trimis de curând un avertisment prin care anunțau că vor dezactiva conturile care folosesc AdBlocker, așa că a fost înregistrat un număr record de dezinstalări ale aplicațiilor de acest tip. Asta pentru că erau mulți care instalaseră AdBlocker și scuteau abonamentul Premium. Abonament care s-a scumpit după acest anunț, by the way;
- YouTube testează un chatbot care va apărea sub anumite videoclipuri și va sintetiza subiectele din secțiunea de comentarii, pentru a fi mai ușor de urmărit de creatori. De asemenea, experimentează și cu un buton de “Ask“, prin care poți pune întrebări legate de video;
- Au noi cerințe de etichetare a conținutului generat cu AI. Astfel, utilizatorii vor trebui să fie transparenți cu modurile în care au creat conținutul;
- Testează un feed tip Discovery pentru Shorts (pare similar cu secțiunea For You din TikTok), în care utilizatorii pot descoperi Shorts, în funcție de istoricul lor, canalele la care sunt abonați, popularitatea videourilor etc.
- Continuă să adauge opțiuni bazate pe inteligență artificială;
- Renunță la postările carousel, videoclipurile folosite în locul pozei de profil și link-urile click-able din imagini & videouri, începând cu 14 decembrie. Dacă urmărești Digital Star pe LinkedIn, vei vedea sigur că am găsit o formă foarte drăguță de a uploada carousels fără a ne folosi de funcția pe care tocmai o dezinstalează: upload .pdf;
- De aici poți învăța cum să faci engagement pe LinkedIn și de ce funcționează postările colaborative;
- LinkedIn ridică ștafeta în materia de ads: au anunțat o serie de update-uri pentru platforma de ads, astfel că vei putea măsura mai în amănunt impactul campaniilor. Adevărul este că la ce costuri sunt pe reclamele făcute prin ei chiar meritam și noi mai mult;
- Noi date de la LinkedIn arată ce impact are AI asupra diferitelor industrii din câmpul muncii și în ce mod îi impactează acestea pe useri.
X
- Elon Musk este definiția expresiei „Vrabia mălai visează. Vrea ca X să fie o aplicație “cu de toate”, un fel de shaorma, adică să poată înlocui YouTube, LinkedIn, FaceTime, aplicații de dating, banking etc.;
- X valorează mai puțin de jumătate din suma cu care a fost cumpărat de Elon Musk. Și dacă tot vorbim doar despre asta când auzim „X”, iată cum arată aplicația la un an după preluarea de către Elon.
DIVERSITATE, că-i mai bună decât toate
- Te fascinează SF-urile, dar nu prea le înțelegi? Pentru ăștia ca noi a apărut acest dicționar;
- OpenAI a lansat noi funcții pentru membrii ChatGPT Plus, inclusiv capacitatea de a încărca fișiere și de a le analiza. Noi am utilizat acest tool pentru a ne genera un singur document în urma uploadării a mai multe fișiere și procesul a fost un real succes după ce am oferit mai multe prompt-uri;
- Și dacă tot suntem la capitolul ChatGPT, iată că unii îl folosesc și pe post de terapeut, motiv pentru care ne bucurăm că se va lansa și varianta cu voce a platformei;
- Tool-uri Social Media pentru un 2024 muuuult mai organizat din punct de vedere calendarizare + trenduri în design;
- Dacă te pasionează leadershipul și cum ai putea face lucrurile mai bine, iată aici cât de importantă este generozitatea în a-ți face treaba bine. De asemenea, poate ești interesat/-ă de abilitățile de care angajații tăi au nevoie dacă vrei să integrezi eficient AI în modul de lucru sau care sunt 10 exemple de acțiuni care distrug încrederea pe care un angajat o are în compania pentru care lucrează;
- Tot de la Harvard (dacă ai fi dat click pe link-urile de mai sus ai ști de ce spun asta) avem și cursuri despre fenomenul Taylor Swift și cum și-a creat ea business-ul;
- Știi toate meme-urile și minunățiile acelea de postări de la RyanAir? Ei bine, iată un interviu cu persoana din spatele comunicării în Social Media;
- Începând cu 1 decembrie, Google se descotorosește de muuulte conturi Gmail inactive;
- Și ceva sfaturi despre cum să folosești Google Docs like a pro.
Cam atât pentru astăzi și pentru anul acesta :) Ne reauzim în curând cu retrospectiva și nu uita să te abonezi la Newsletter-ul nostru. În caz contrar, 7 ani de lipsă like-uri și pagini închise fără motiv se vor abate asupra ta!