Decembrie 2022: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi

Dacă tot ne pregătim să încheiem cu succes acest an care a trecut mai rapid decât ne-am cheltuit salariile de Black Friday și dacă tot se cam aude în surdină trenul acela care aduce vacanța, haide să ne mai punem puțin la curent cu ce se întâmplă în industrie și apoi să avem spor la cafeluță campanii:

INSTAGRAM

Creatorii de conținut Reels vor putea debloca „Achievements” pentru acțiuni precum: colaborarea cu un alt creator, implicarea comunității sau folosirea melodiilor și efectelor populare în Reels. De asemenea, vei putea programa cu până la 75 de zile în avans postările de tip imagine, carousel sau Reel;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

Utilizatorii vor avea posibilitatea de a distribui ca Reels videoclipuri postate pe aplicații precum: Videoleap, Reface, Zoomerang sau altele;

Lansează opțiunea de a adăuga melodii în postările de tip imagine statică, oferind o altă modalitate de a integra muzica în experiența Instagram;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Instagram’s @Creators (@creators)

După ce s-a tot discutat pe acest subiect, va permite în curând creatorilor de NFT-uri să și le vândă prin platformă. Doar mie mi se pare că fenomenul începe să se stingă sau să nu se mai discute atât de mult despre?

Au lansat subscripțiile, dar acum vor permite și să le oferi cadou.

Image

WHATSAPP

Lansează opțiune prin care adminii pot reuni mai multe grupuri într-un singur loc pentru a organiza conversațiile – WhatsApp Communities;

Digital Star a creat comunitatea WhatsApp „Digital Marketing România„. Vă puteți alătura folosind acest link.

Meta caută să ofere utilizatorilor o nouă experiență de cumpărare prin intermediul WhatsApp. Userii vor putea căuta, trimite mesaje și cumpăra produse de la companii, direct din app;

Avem o nouă opțiune pe care multe grupuri o vor iubi  – crearea de sondaje

Pe iOS WhatsApp va permite să editezi mesajele.

META / FACEBOOK

Meta testează noi modalități prin care creatorii de conținut pot câștiga bani în platformă. Utilizatorii Instagram & Facebook își vor putea arăta aprecierea față de conținut prin trimiterea cadourilor sau stelelor, în funcție de platformă;

Oferă acces tuturor creatorilor de conținut la „Professional Mode”, oferindu-le un profil de Facebook separat pentru a-și promova munca și construi o comunitate;

Vor elimina mai multe categorii de informații din profilurile utilizatorilor: informații despre convingerile religioase, politice, adresa și interesele;

Facebook a lansat ”Collaborators Post” și în România;

Meta renunță la oamenii care verifică ce conținut se publică în favoarea algoritmului său AI. Și se ocupă de concedieri masive în acest sens;

A ieșit raportul pentru cel mai vizualizat conținut de pe Facebook în Q3 2022

Un rezumat al noutăților pentru creatorii de conținut, puse la dispoziție de Meta.

YOUTUBE

Extinde accesul la opțiunea „Go Live Together”, prin intermediul căreia creatorii de conținut își pot da întâlnire pe live-stream:

Lansează noi elemente de design (mai jos un scurt exemplu):

Funcționalitatea „Search Insights” va fi disponibilă în mai multe limbi și adaugă notificarea de tip push pentru opțiunea „Super Thanks”:

Advertiserii vor putea controla frecvența cu care reclamele lor sunt afișate utilizatorilor;
Se testează opțiunea de a eticheta produse în clipurile Shorts, cu posibilitatea de a le achiziționa.

TIKTOK

Popularitatea platformei TikTok continuă să crească în rândul tinerilor, în detrimentul Instagram, Facebook sau Twitter;

Piper Sandler social app popularity charts

Au fost publicate câteva rezultate despre performanța CPG (consumer packaged goods) și rolul pe care îl joacă TikTok in descoperirea de noi branduri pentru consumatori;

TikTok lansează un mini-site, care include link-uri către o serie de studii de caz, sfaturi privind reclamele, instrumente creative și multe altele.

DIVERSE

LinkedIn adaugă noi opțiuni pentru combaterea fraudei și spamming-ului pe platformă;

Mockup of "about this profile" feature

Twitter va lansa butonul de edit la nivel mondial, „scapă” de mulți angajați și va lansa Blue badge – pentru doar 7.99$ pe lună;

SpaceX a luat unul dintre cele mai mari pachete de publicitate de la Twitter (250.000 de dolari) pentru Starlink – în Australia și Spania. Practic, mutăm banii dintr-un buzunar în altul;

Spotify lansează global posibilitatea de a publica un podcast și în format video;

Netflix îți va permite să-ți dai fostul afară din cont, dacă ți-l parazitează. Asta nu prea îmi place :))

Nu uita să te abonezi la newsletterul lunar și să ne dai follow pe Instagram, unde publicăm știrile săptămânale și multe alte informații prețioase.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.