Clubhouse: o nouă rețea socială. Fară imagini. Fară text. Doar voce.

Clubhouse Romania

Încă de la începuturile mele în lumea digitală am fost early adopter sau, mai bine zis, mi-am băgat nasul peste tot pe unde se putea, astfel încât să învăț cât mai mult. Așa este cazul și cu aplicația Clubhouse, despre care se tot vorbește de săptămâni bune, fiind totuși lansată încă din mai 2020 (în US) și unde mă găsiți cu username @corinams 🙂

Ce este Clubhouse?

Clubhouse este o aplicație disponibilă doar pentru dispozitivele cu sistem de operare iOS. Dacă ți se pare “discriminare”, află că și Instagram a procedat la fel la început.

Este un loc de socializare pe bază de voce, o rețea socială audio, unde poți crea „rooms” pe orice subiect dorești sau poți intra în camere create de alte persoane pe care le urmărești.

Accesul este doar pe bază de invitație primită de la cei care sunt deja în interior (și care te au în agenda telefonului), sau pe bază de waiting list (iar aprobarea ta depinde tot de persoanele din interior -> dacă te au în agendă primesc o notificare care anunță că îți dorești să ai acces, moment în care poate decide să te lase înăuntru).

De ce să fii în Clubhouse?

Pentru informațiile pe care le primești. Oamenii de aici sunt deschiși, dornici să fie de ajutor, să împărtășească impresii/cunoștințe.

Poți avea 3 tipuri de camere:

  • open – pentru oricine
  • social – doar pentru cei pe crare îi urmărești sau te urmăresc
  • closed – dor pentru cei pe care îi inviți să participe

Într-o cameră poți avea 3 roluri: ascultător (doar asculți, nu ai microfon activ), vorbitor (dacă ridici mâna), moderator (dacă deschizi tu un room sau altcineva care este moderator îți dă acest rol).

Ce să (nu) faci în Clubhouse?

  • respectă-i pe interlocutori, sunt acolo să te ajute și să îi ajuți. Prin respect se înțelege: nu vorbi peste ei, nu ridica vocea (tonul face muzica), nu trolla;
  • ai o voce, folosește-o wisely. Este o sursă nesecată de informații, este locul unde poți împărtăși cunoștințe/ resurse
  • ce tipuri de discuții poți avea:

Brainstorming – Am participat la câteva sesiuni de brainstorming pentru partea de Digital Marketing și Facebook Ads, cu persoane care activează în industrie. Este foarte interesant și useful;

Podcast – Asculți podcasturi de obicei? Atunci acesta este locul în care să fii. Cu mențiunea că discuțiile sunt live, nu pot fi înregistrate (nu ai voie, conform Termeni și Condiții);

Comunități – Ai opțiunea de a deschide cluburi celor care vor să aibă discuții recurente pe un anumit topic. Pentru a crea un club trebuie să aplici aici, iar pentru a face mai ușoară aprobarea, ei spun că trebuie să avem cel puțin 3 camere inițiate și închise înainte de a solicita deschiderea unui club;

Discută despre orice – din asta îți vei scoate cele mai bune insights, îți poți face liste de cărți sau chiar îți vei găsi persoane din aria ta de interes, cu care vei putea colabora!

Cum e monetizată aplicația?

Momentan nu este, dar vei vedea că prin diverse room-uri se discută despre asta și fiecare utilizator are o idee: un fee modic pentru a accesa room-urile anumitor persoane (ex: zilele trecute au fost room-uri în care au participat Elon Musk, Mark Zuckerberg etc.), background personalizat.

În schimb, de ceva vreme există chiar și moderatori plătiți (nu din România, încă) pentru a avea grijă de room-urile foarte mari.

Tips & Tricks

  • Username-ul poate fi schimbat o singură dată;
  • Primele 3 rânduri din descrierea ta sunt foarte importante – se văd la preview;
  • Nu da follow din prima foarte multor persoane, pentru că vei primi notificare cu privire la activitatea respectivilor și posibil ca acest lucru să nu coincidă cu scopurile voastre;
  • Camerele sugerate din aplicație sunt pe baza persoanelor pe care le urmărești;
  • Dacă auzi un speaker spunând “PTR”, asta înseamnă: “pull to refresh” = dă refresh paginii pentru a vedea ordinea speakerilor, speakerii rămași, pozele lor de profil – dacă au fost actualizate;
  • Fii foarte atent la persoanele pe care le inviți în aplicație. Dacă are un comportament împotriva Termenilor și Condițiilor și este raportat de alți participanți la discuții, atunci și tu îți vei pierde accesul la aplicații;
  • Dacă ești într-un room interesant și creși că un urmăritor sau o persoană pe care tu o urmărești ar fi interesată de acel room, îi poți da “ping” apăsând pe “+” din dreapta jos. Tastezi numele și cu doar un click pe fața respectivei persoane va primi o notificare  “you should join this room”
  • Dacă ai ceva de spus pe marginea discuției, ridici mâna și un moderator te va invita pe “scenă”. Mare atenție: când ești aprobat ca speaker, microfonul tău se activează automat. Fii pe fază și oprește-l din dreapta jos;
  • Dacă ești speaker și îți sună telefonul, când te reîntoci în aplicație și în room-ul respectiv vei avea același rol. Dacă ești unic moderator și ieși dintr-un room (îți sună telefonul, rămâi fără baterie etc.), se închide room-ul — asigură-te că ai mai pus cel puțin un moderator;
  • Există room-uri care au în titlu o bulină roșie sau au în descriere faptul că se înregistrează (de pe un alt device). Accesând room-ul respectiv îți asumi că ești înregistrat. În schimb, acest lucru este puțin ilegal, cum menționam mai sus;
  • Dacă încerci să faci screenrecording, vei primi un mesaj de avertizare care spune că n-ai voie.

Să ne auzim cu bine 🙂

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.