Ce am aflat la Tech Open Air Berlin 2019?

Orice conferință la care participăm ne oferă oportunitatea de a afla lucruri noi, dar cel mai important de a cunoaște oameni noi, din aria noastră de interes. Și pentru că ne place să evoluăm continuu, dacă în 2018 am fost prezenți la WebSummit Lisabona, anul acesta am optat și pentru Tech Open Air Berlin (TOA). Așadar, mai jos câteva gânduri scrise de Cătălina Soare (colega noastră pasionată de tehnologie/ gadgeturi/ inovație) și de mine (pasionată de Berlin):

Ce mi-a placut la TOA – Tech Open Air Berlin 2019?

Diversitatea subiectelor dezbătute (de la tehnologia 3D și humanoizi la securitatea online), faptul că în același timp aveam acces la mai multe zone de conferință, din arii diverse de interes – toate având același numitor comun: tehnologia, dar și faptul că au fost prezentate start-up-uri interesante din healthcare, food, smart traveling sau HR.

Una dintre dezbaterile care mi-a plăcut a avut-o drept protagonistă pe Aina Abiodun care a subliniat importanța empatiei la birou. Aina este una dintre cele mai puternice femei pe care am avut ocazia să o întâlnesc – antreprenor, CEO al aplicației 8fit dedicate unui stil de viață sănătos, care a susținut unul dintre cele mai inspiraționale momente din conferință, încercând (și reușind) să aibă un impact în viețile celorlalți. Recomandarea ei (care a mers direct la sufletele audienței) a fost să avem mare încredere în conexiunile dintre oameni, iar dacă nu vibrăm cu cei cu care lucrăm sau de la care ne dorim să obținem ceva, mai degrabă să așteptăm până când mixul va fi OK din toate punctele de vedere.

Totodată, Scott Jenson – Product Strategy Google – a pus accent pe fail fast and learn quick, dar și pe cum antreprenorii care sunt core-ul oricărei organizații ar trebui să ofere acest mindset tuturor angajaților. Scott Jenson a vorbit și despre importanța experimentelor și testarea produselor pe care le creezi intern. Speed is the issue, e ok să greșești, să faci prototipuri nu tocmai ok, pe care le îmbunătățești pe măsură ce îți cunoști mai bine targetul, cunoști mai bine piața căreia te adresezi.

O altă sesiune foarte interesantă a fost cea susținută de Cal Fussman – jurnalist și unul dintre cei bine vânduți autori de la New York Times, unde s-a discutat despre importanța poveștii din spatele oricărui material și faptul că aceasta trebuie să transmită o emoție cât mai puternică pentru a rămâne în memoria colectivă. În fiecare minut sunt produse aproximativ 4 milioane de video-uri de YouTube, iar 90% din contentul care există acum a fost realizat în ultimii 2 ani, ceea ce a dus la o saturație și o lipsă a atenției din partea oamenilor. Astfel, ai mereu nevoie de o poveste spusă bine. Aici poți să îi asculți podscast-urile – nu vei regreta.

În ultima zi a conferinței au avut loc sesiuni ”satelit”, unde mai mulți speakeri importanți din industria tehnologiei organizau dezbateri sub formă de mese rotunde pe diverse subiecte, iar dintre acestea una a ajuns în top-ul preferințelor – Ethics in a moment of Crisis. What is Tech’s role?, avându-i invitați pe Christian Heilmann – Program Manager @ Microsoft, Nehal Shah – Director of Engineering @ Babbel, Hermione Flynn – CEO Mimic Productions și Nancy Wang – fondator și CEO Advancing Women in Product & Head of Product la Amazon Web Services. Discuțiile s-au purtat în jurul protecției datelor și a faptului că oricine are un cont de Facebook are senzația că deține puterea și adevărul absolut despre orice. Așa cum ne-am obișnuit și pe plan local (iată că se întâmplă și la case mai mari), oamenii au senzația că orice este pe internet este gratuit. Ei bine, prețul este mult mai mare: plătim cu datele noastre și undeva în lume se fac bani buni pe baza informațiilor pe care le oferim cu doar o bifă de Accept Terms and Conditions (recunoaște, de câte ori chiar ai citit pentru ce îți dai acordul?!). Gratuit este mult mai scump decât ai crede.

Acestea au fost doar câteva dintre sesiunile care ne-au impresionat, însă întreg festivalul are un vibe foarte interesant, relaxant și vei găsi multe informații inspiraționale, indiferent de domeniul în care activezi. Și, ca să îți faci o idee despre cât de important este evenimentul pentru cei pasionați de subiect, trebuie să menționez faptul că la această ediție au fost peste 20.000 de participanți din 80 de țări la conferințe și evenimente satelit, dintre care 44% femei :)

Investești în dezvoltarea personală și profesională, cunoști cât mai mulți oameni și iei parte la un eveniment desăvârșit, cu precizie nemțească. Despre asta este TOA – Tech Open Air Berlin.

Photo: Stefan Wieland

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.