August 2023: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi
Highlight-ul acestei perioade a fost anunțarea concertelor Coldplay în România, dar și statul la coadă… Însă noi vă propunem să dăm skip statului la coadă pentru noutățile din digital marketing, ele fiind descrise mai jos, în toată splendoarea lor:
META
- Detaliază cum funcționează algoritmii din feed și cum folosesc sisteme AI pentru a livra contentul userilor. Evident, cât este nevoie să se știe, să nu ne entuziasmăm;
- Meta permite acum companiilor să seteze ads pe Facebook și Instagram direct din WhatsApp, fără a fi necesar un cont de Facebook. Totodată, testează opțiunea ca micile companii să trimită automat mesaje personalizate clienților (remindere, oferte, urări etc.);
- Dacă ai nevoie de insights pentru campaniile de Sărbători, ai ajuns la locul potrivit;
- Oferă sfaturi pentru video content, pentru a crea video ads reușite, precum folosirea unui efect slow-motion pentru a dramatiza anumite lucruri în video, utilizarea animațiilor stop-motion etc.;
- Aplicația Threads (lansată în 6 iulie în AppStore) va rivaliza cu Twitter, iar profilele userilor vor fi conectate cu Instagram. Vei putea distribui postări sub formă de text și interacționa cu contentul altor useri. La doar 5 zile de la lansare, aplicația (indisponibilă în România, momentan) depășește 100 milioane de utilizatori. Accesul prin VPN este blocat, ca să nu îți vină vreo idee;
- Avem avatars în video calls pentru Facebook & Instagram messenger – dacă nu ai chef să apari cu video în calls, atunci vei putea da join folosind avatarul tău Meta (atunci când pornești camera);
- Meta și Microsoft lansează „Generația Următoare a Llama” pentru a revoluționa interacțiunea în realitatea virtuală. Aceasta este o tehnologie de realitate virtuală avansată, ce folosește inteligența artificială pentru a îmbunătăți interactivitatea;
- Postările tip Collab nu mai sunt limitate la un singur colaborator, ci poți adăuga până la maximum 3 colaboratori în postările din feed & reels
Vezi această postare pe Instagram
- Instagram testează product tags automate în brand stories = poate detecta automat produsele din story-urile unui brand, folosindu-se de catalogul aferent contului respectiv. Desigur că poți șterge, edita sau actualiza tag-ul de produs;
- Facebook Watch devine Facebook Videos, tab în care vor apărea toate videourile de pe Facebook, precum reels, live content și alte videos. În plus, apar noi opțiuni de editare pentru feed videos (opțiuni similare cu Reels);
- Instagram adaugă o funcționalitate nouă care permite utilizatorilor să creeze Reels cu ajutorul șabloanelor predefinite. Acest update facilitează crearea de conținut atractiv și inspirațional;
- De asemenea, avem și Subscription pentru tot mai mulți creatori de conținut.
TIKTOK
- Noile Subscriber-Only Videos le permit creatorilor să distribuie content exclusiv utilizatorilor abonați la Live Subscriptions, content care până acum era doar live;
-
Testează o nouă opțiune pentru descărcare videos fără watermark. Această opțiune funcționează doar pentru clipurile descărcate de userul care le-a publicat;
- TikTok lansează Game Trends Report – abordează comportamentul consumatorului și schimbările din cultura de gaming pe TikTok, pentru a ajuta brandurile să înțeleagă cum pot interacționa mai bine cu gamerii și cum pot genera gaming content pe platformă;
- Deși a fost lansat în septembrie 2022, deja ne luăm la revedere de la TikTok Now (funcționalitatea TikTok similară cu BeReal);
- Va activa passkeys pentru login în aplicație, pe iOS = permite folosirea opțiunilor biometrice de autentificare ale device-ului (precum Face ID / Touch ID) pentru login pe TikTok. Funcția mai întâi va fi lansată în Asia, Africa, Australia și America de Sud luna aceasta, urmând ca pe viitor să fie disponibilă și în alte regiuni;
- TikTok experimentează cu noi moduri de a integra funcția de Shop în aplicație, acum printr-un tab care apare sus, lângă For You tab. Momentan acest update este în teste cu un număr limitat de useri;
- TikTok își extinde testarea pentru serviciul său de streaming muzical în Australia, Mexic și Singapore. Practic, TikTok Music se sincronizează cu contul TikTok al unui utilizator pentru a descoperi, partaja și descărca muzică de la marile case de discuri.
TWITTER
- Twitter și-a schimbat numele în X. Ceea ce poate determina o scădere a valorii companiei;
- Dacă înainte puteai vedea tweets și profilurile publice fără a fi conectat pe platformă, acum trebuie să fii logat în platformă/ să îți creezi un cont pentru a vedea tweets;
- De acum, Community Spotlight profile module va fi valabil tuturor adminilor & moderatorilor de comunități, permițându-le să evidențieze comunitatea respectivă în profilul lor.
YOUTUBE
- YouTube testează un tool AI care poate oferi sugestii de titluri videourilor, sugestii bazate pe transcriptul clipurilor. Sugestiile de titluri vor apărea în secțiunea de upload din YouTube Studio, după ce încarci clipul:
LINKEDIN
- Algoritmul LinkedIn a trecut recent prin câteva schimbări, acum explicate într-un articol.
DIVERSE
- Google anunță Google Workspace Duet, funcționalitate care va integra mai multe aplicații, precum Google Docs, Sheets, Slides, Meet și Gmail pentru a crește productivitatea, folosind AI. Va putea organiza date, genera imagini, genera & sumariza texte etc. Workspace Duet este momentan în beta;
- Noua funcție Stories a Telegram le permite utilizatorilor să împărtășească videoclipuri și fotografii în timp limitat, dar doar pentru cei care dețin un abonament la platformă. Această funcție este acum disponibilă la nivel global.
Spor la cafeluță și la implementat ceea ce tocmai ai citit.
Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.