August 2022: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Cum să începem mai degrabă , dacă nu cu un exercițiu de gândire laterală (cu soluția la final)? –> Cum poate un cățeluș să cadă dintr-un bloc cu 20 de etaje și să supraviețuiască?
După furtuna de creiere este momentul să ne întoarcem la scopul inițial: știrile din Social Media din ultima perioadă (și sunt câteva strânse):
TikTok
- Va facilita accesul la date publice și anonimizate despre conținutul și activitatea de pe platformă, dar și despre sistemele de moderare a conținutului – prin puncte de acces API, cu restricții stricte privind cine poate accesa instrumentele;
- Adaugă subtitrări automate și traduceri ale descrierilor sau stickerelor text pentru a face conținutul din platformă accesibil publicului larg;
- Anunță o serie de funcții și tehnologii care vor ajuta utilizatorii să-și personalizeze preferințele privind conținutul pentru a se proteja de videoclipurile cu impact negativ;
- Lansează „TikTok Inventory Filter” – o soluție care oferă brandurilor și agenților de publicitate mai mult control asupra conținutului care apare lângă reclamele lor din fila For You;
- Lansează programul educațional gratuit „Follow Me” pentru micile afaceri. Acesta durează 6 săptămâni și include o serie de sfaturi și informații pentru o abordare de marketing mai bună;
- Testează fila Magazin – care le va permite utilizatorilor să vizualizeze și să cumpere produse din diferite categorii, precum îmbrăcăminte și electronice.
- Permite tuturor utilizatorilor să trimită mesaje fără ca destinatarul să fie notificat. Tot ce trebuie să faci e să trimiți mesajul, alături de „@silent”;
- Adaugă funcția Dual și Templates pentru Reels, iar noile videoclipuri postate în platformă cu o durată mai mică de 15 minute vor fi distribuite ca Reels;
- Încearcă să fie mai mult ca TikTok, iar utilizatorilor nu le place asta. Adam Mosseri, Instagram Chief, le răspunde că înțelege supărarea, însă schimbările sunt bazate pe trenduri, iar Instagram intenționează să se alinieze intereselor oamenilor;
View this post on Instagram
- Poți pune întrebări despre produse, cumpăra și urmări comanda la diferiți comercianți locali, direct din Instagram DM. În același thread, afacerile pot confirma achiziția și încasa plățile;
- Actualizează funcția „Remix”, prin care utilizatorii vor putea folosi imagini din postări ca layout pentru Reels, vor putea adăuga clipul lor în cadrul altor Reel-uri sau folosi noi layout-uri;
- Lansează o funcție de căutare în cadrul Hărții, care va permite utilizatorilor să descopere afaceri locale și să obțină mai multe informații despre acestea;
- Testează Instagram Notes. Cu ajutorul acesteia, utilizatorii pot posta conținut pentru o anumită perioadă de timp sau anunțuri care apar doar în secțiunea Inbox a aplicației;
- Testează Live Producer – funcție care le va permite creatorilor de conținut să transmită live de pe desktop, prin diverse platforme de streaming.
- Poți da tag tuturor persoanelor dintr-un grup de Facebook atunci când faci o postare ca administrator, o dată pe zi. Opțiunea apare când vrei să publici în grup cu profilul personal și pui @everyone în postare
View this post on Instagram
- Anumiți utilizatori vor putea să își creeze până la patru profiluri suplimentare pentru a stimula nivelul de implicare pe platformă. Toate profilurile se vor conecta la un cont de bază și nu vor solicita persoanei să-și folosească numele sau identitatea reală;
- Lansează „Creator Collaborations”, funcție care le va permite creatorilor de conținut să colaboreze între ei și să-și extindă Reach-ul postărilor;
- Utilizatorii își pot afișa colecția de NFT-uri în profil și crea postări cu eticheta „Digital Collectible”
- Grupurile Facebook sunt pe cale să primească un nou look. Meta testează afișarea grupurilor pe o bară laterală aliniată la stânga, iar modificările amintesc foarte mult de Discord;
- Poți desemna un Community Manager care să modereze comentariile din timpul livestream-urilor pe Facebook.
YouTube
- Ajută creatorii de conținut să convertească până la 60 sec din videoclipurile proprii în YouTube Shorts. Opțiunea este disponibilă momentan doar pe dispozitivele iOS;
- Încearcă să ajute creatorii de conținut să evite interacțiunile nedorite în aplicație, prin lansarea Creator Safety Center. Aceasta include link-uri, sfaturi și informații cu privire la diferite subiecte;
- Încheie un parteneriat cu Shopify și le va permite creatorilor de conținut și comercianților să își afișeze produsele pe canalele lor;
- Acum poți folosi pentru textele din descrierea videoclipurilor: Bold, Italic sau Strikethrough
- Câteva updates pentru Shorts, printre care se numără: noi opțiuni de creare a videoclipurilor și extinderea opțiunii Shorts drafts;
- Lansează câteva noi funcționalități și pentru a ajuta creatorii de conținut să-și maximizeze performanța: analize actualizate pentru Shorts, noi instrumente comparative privind publicul și resurse pentru compozitori și muzicieni
- Testează un nou tip de postare care le permite creatorilor să distribuie conținut disponibil doar pentru 24 sau 72 de ore. În plus, extinde accesul la opțiunea „Membership Gifting”, care le permite membrilor unui canal să cumpere abonamente pe care le oferă cadou altor spectatori în timpul livestream-urilor.
- Lansează o analiză în timp real al Pin-urilor din aplicație, pentru a oferi mai multe detalii despre performanța lor;
- Adaugă mai multe opțiuni de e-commerce, printre care se numără: etichetarea produselor în Pins, o filă de Cumpărături pentru profilurile business și un nou API pentru cumpărături.
- Toți utilizatorii vor putea să șteargă mențiunile despre ei dintr-o conversație. Asta va dezactiva, de fapt, link-ul către profilul utilizatorilor;
- Elon Musk nu mai cumpără Twitter, iar reprezentanții aplicației l-au dat în judecată din această cauză.
BONUS
- Iată un preview al emoji-urilor care urmează să fie lansate;
- Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) poate da amenzi de până la 30.000 lei creatorilor de conținut din România în cazul în care încalcă anumite reguli. Acestea se referă la incitarea la ură de orice tip: rasială, în funcție de sex, de etnie etc.;
- WhatsApp își extinde opțiunile privind emoji-urile cu care utilizatorii pot reacționa la mesaje. Mai precis, acum poți reacționa cu emoji-ul tău preferat, oricare ar fi acela.
–-
Soluția problemei de gândire laterală: A căzut de la parter.
Nu uita să te abonezi la newsletterul lunar și să ne dai follow pe Instagram, unde publicăm știrile săptămânale și multe alte informații prețioase.