Aprilie 2023: Noutăți din Digital Marketing despre care ar trebui să știi
Ai clipit o dată și au venit noutățile din Digital Marketing. Și ai mai clipit încă o dată, iată că a venit Paștele 😊
Dar haide totuși să nu ne apuce tristețea și să nu cădem în melancolie pe motiv de trecerea timpului, ci să îi dăm cu citit și documentat:
META
Instagram lansează două noi tipuri de reclame: Reminder Ads, prin care utilizatorii pot primi alerte înainte de un eveniment, dar și reclame în rezultatele căutărilor:
WhatsApp adaugă noi opțiuni de control pentru chat-urile de grup, cu ajutorul cărora poți gestiona cine se alătură unui grup și cine nu. De asemenea, testează opțiuni de editare a textului de pe imagini ca pe Instagram și îți va permite să blochezi anumite conversații cu parole și astfel adaugă un nou layer de securitate.
Instagram anunță că își va încheia activitatea privind obiectele de colecție digitale (NFT), pentru a se concentra pe a sprijini creatorii, utilizatorii și companiile, dar și că testează stickerul „Top 3” care îți va permite să evidențiezi primele 3 conturi, piese, locuri etc. preferate;
Printre actualizările Facebook Reels se numără limita de lungime mai mare și o caracteristică care permite integrarea amintirilor;
Newsletter pe WhatsApp? Este în teste pe Android și funcția este similară cu un buletin informativ tradițional. Acesta va prezenta utilizatorilor opțiunea de a selecta difuzarea canalului lor preferat;
S-a lansat o nouă versiune de WhatsApp pentru PC-uri Windows, care include o interfață de utilizare actualizată pentru chat-uri cu mai multe persoane, oferind mai multă capacitate de a utiliza WhatsApp pentru întâlniri video
O nouă opțiune îți oferă posibilitate de a-ți analiza eficiența campaniilor de publicitate Meta în comparație cu altele similare. Secțiunea poate fi găsită în zona „Ads reporting” – „Personalized insights”.
View this post on Instagram
Instagram lucrează la o nouă modalitate de a integra toată durata unui Reel în Stories și adaugă o nouă opțiune care permite utilizatorilor să aibă o „colecție colaborativă” de postări salvate, la care orice utilizator de chat poate adăuga apoi postări noi
Tocmai ce a fost publicat raportul Meta privind cel mai vizionat conținut de pe platformă;
Meta testează o nouă opțiune care încurajează utilizatorii business să trimită produse relevante în chat-uri și afirmă că instrumentele sale automate de direcționare a anunțurilor au determinat o creștere cu 32% a ROAS;
Relația Facebook cu hashtag-uri pare să fi luat o altă întorsătură, compania anunțând că topicurile din grupuri, care au fost adăugate în 2019, vor dispărea;
TIKTOK
TikTok lansează o nouă opțiune care îți permite să dai un „refresh” conținutului recomandat din fila For You
Mai adaugă un nou instrument în Creative Center, care îți oferă detalii despre cuvintele cheie și expresiile care performează cel mai bine în reclame;
Cu ocazia Săptămânii de conștientizare a tulburărilor alimentare, TikTok a anunțat colaborarea cu Asociația Națională pentru Tulburările Alimentare (NEDA):
În urma noilor actualizări ale regulamentului privind conținutul, TikTok interzice folosirea imaginilor și a clipurilor generate de inteligența artificială în campaniile de publicitate;
Posibilele legături ale platformei TikTok cu guvernul chinez au provocat un val de cereri de interzicere a aplicației. Astfel, guvernul Regatului Unit este sub presiune pentru a interzice aplicația;
Utilizatorii cu vârsta sub 18 ani vor avea un screen time limit de 60 de minute, dar și un „sleep reminder”;
TikTok & Densu te ajută să urmărești engagementul în app, printr-o metodă alternativă de tracking.
LinkedIn adaugă un nou instrument bazat pe ChatGPT, care oferă sugestii pentru secțiunea „About” a profilului tău și pentru anunțurile de locuri de muncă. În plus, adaugă mai multe modalități de a integra elemente vizuale în profilul personal;
Tot pe bază de AI au creat și opțiunea de „Suggested posts”;
LinkedIn lansează un program pentru cei care doresc să își lanseze propriul podcast – LinkedIn Podcast Academy;
De asemenea, adaugă opțiunea de a programa postări pe paginile business (indiferent de numărul de urmăritori) și posibilitatea de a urmări alte pagini.
YOUTUBE
YouTube Music a integrat și podcasturile, așa cum a promis;
YouTube Studio introduce noi date de analytics pentru artiști și afișează reachul total pentru toate formatele;
DIVERSE și bune
Google adaugă o serie de elemente AI instrumentelor sale, pentru a oferi asistență în scrierea e-mailurilor, rezumarea conversațiilor și multe altele;
Parteneriat cu OpenAI face și ZOOM, pentru a aduce un plus valoare platformei;
Robotul ION, proiectul de inteligență artificială (AI) conceput de cercetătorii români, a devenit vedetă și în Statele Unite ale Americii, fiind subiectul unui articol Washington Post;
Reddit adaugă fila „Watch”, dedicată conținutului video. Pe de altă parte, platforma renunță la „Reddit Talks”– elementul său audio social;
Microsoft anunță un nou instrument integrat în motorul de căutare Bing și în browserul Edge, care le permite utilizatorilor să genereze imagini cu ajutorul AI;
Canva introduce o serie de funcții noi, inclusiv o suită de instrumente bazate pe inteligență artificială și un nou Brand Hub;
Snapchat a trimis utilizatorilor care au fost selectați pentru programul său de promovare a „Snap Stars” mai multe sfaturi pentru a-și consolida prezența organică pe platformă;
Apple a lansat în data de 27 martie actualizarea iOS 16.4 pentru utilizatori, care include o serie de funcții noi, cum ar fi un set extins de emoji-uri, izolarea vocală pentru apeluri, notificări push pe site și multe altele.
–-
Nu uita să te abonezi la newsletterul lunar și să ne dai follow pe Instagram, unde publicăm știrile săptămânale și multe alte informații prețioase.