Cum a fost la WebSummit 2024 și ce am învățat

Articol realizat de colegii noștri, Vladimir Ene și Diana Rață.

Acest decembrie friguros parcă ne face să ne gândim și mai mult la zilele cu soare. De pildă, la cele petrecute în Lisabona luna trecută, când am avut ocazia să mergem la WebSummit 2024. Ce mai e nou față de ultima ediție la care am participat? Îți povestim, pe scurt, în rândurile de mai jos.

Inteligența artificială în lumina reflectoarelor

AI (Artificial Intelligence) a fost mai mult decât un subiect de discuție, a fost baza pe care s-au construit aproape toate discursurile din cadrul evenimentului.

De exemplu, te-ai fi gândit vreodată că prin intermediul inteligenței artificiale IMM-urile ar putea să se conecteze cu lanțuri de aprovizionare din întreaga lume? Asta poate face Accio, un instrument AI creat de Alibaba.com, conceput pentru a simplifica comerțul global pentru întreprinderile mici și mijlocii și care stabilește un standard nou pentru comerțul digital.

Creativitatea online: încotro?

Jack Conte – Co-founder & CEO Patreon a povestit despre cum în mediul online contează din ce în ce mai mult relația pe care o creezi cu cei din comunitatea ta și mai puțin numărul de urmăritori pe care îi ai.

Tot el spune că în viitor vom vedea creatori de conținut conectați la societate în moduri noi. A fi „creator de conținut” va deveni o meserie ca oricare alta și va veni la pachet cu toate beneficiile pe care le au în prezent angajații sau antreprenorii.

Long-form content is back

Josh Temple (Slogo) & Eric Struk – content creators

De la preferința pentru conținutul scurt din pandemie, se observă o preferință tot mai mare pentru conținutul mai lung. În timp ce videoclipurile scurte pot obține mai multe vizualizări în primă fază, capacitatea lor de a interacționa cu publicul este limitată, comparativ cu videoclipurile mai lungi, care au un retention rate mai mare și pot fi monetizate mai bine.

De exemplu, în cazul YouTube Shorts, primele trei secunde sunt cruciale pentru a atrage atenția, dar videoclipurile lungi sunt și vor fi mai profitabile pe termen lung.

Avantajul formatului mai lung de content e că poate fi transformat în multe alte forme de conținut mai scurte, potrivite pentru toate platformele.

Ce efect are inteligența artificială asupra creativității?

Revenind la AI, Hovhannes Avoyan – Founder & CEO Picsart și Anastasis Germanidis, Co-Founder & CTO Runaway sunt de părere că instrumentele AI ne pot ajuta să comunicăm la nivel de echipă mult mai ușor, îmbunătățesc productivitatea și ne ajută să realizăm content cu adevărat grozav.

Însă instrumentele AI nu înlocuiesc creatorii profesioniști, ci mai degrabă creează mai multe oportunități și extind piața.

Gap-ul dintre creatori de conținut și influenceri

În Keynote-ul „The creator vs influencer gap” am avut ocazia s-o ascultăm pe Loren Gray, o figură cunoscută în social media (53.5M TikTok, 23.7M Instagram, 3.65M YouTube), care și-a extins recent activitatea în actorie și muzică. Conferința a debutat cu diferențierea dintre influenceri și creatori de conținut: creatorii se concentrează pe producerea de conținut engaging, în timp ce influencerii își folosesc platforma pentru a promova produse, servicii sau cauze.

Ea a adăugat că parteneriatele autentice devin din ce în ce mai necesare, subliniind că publicul își va da seama rapid când o personalitate publică nu „simte” produsul sau serviciul pe care îl promovează. În ceea ce privește gândurile de viitor, ea consideră că își reface apariția conținutul long-form, dând ca exemplu popularitatea crescută a podcasturilor (pe care o putem înțelege perfect în peisajul românesc, podcast-urile sunt peste tot – precum ciocolata Dubai) și videoclipurile care devin ușor-ușor mai lungi pe platforme precum TikTok.

Într-un interviu ulterior, ea a subliniat că relația onestă cu publicul și autenticitatea sunt componentele cheie ale succesului său. În plus, sinceritatea față de sine și împărtășirea experiențelor de viață este ceea ce a făcut-o să devină populară. Pentru ea, consecvența în postarea conținutului, inclusiv a videoclipurilor care „nu erau de nota 10”, a fost unul dintre factorii decisivi în carieră; fără să-ți dai seama, s-ar putea să renunți la postarea videoclipului care ți-ar putea propulsa cariera la nivel global. Am fost cu toții martori la modul în care Jools Lebron și-a transformat cu adevărat viața după ce a împărtășit cel mai direct, simplu și funny videoclip din mașină, nu-i așa? Very demure, very mindful.

3 sfaturi rapide pentru o prezentare de pitch reușită

  • Primele 10-20 de secunde sunt cele mai importante;
  • Nu plictisi oamenii cu prea multe informații;
  • Încheie cu un call to action sau cu un rezumat al ideii ușor de reținut.

Cam ca în publicitate, nu-i așa?

Și că tot vorbim de pitch…

Finaliștii competiției Pitch de la Web Summit 2024 au fost GovGPT, un startup de securitate și AI, Scoutz, un startup de tehnologie sportivă și Intuitivo, o platformă digitală pentru educație.

Intuitivo, marele câștigător al pitch-ului Web Summit 2024, „este o platformă de predare axată pe sprijinirea profesorilor și a școlilor în predare, fie online, fie față în față”. Intuitivo îmbunătățește deja productivitatea a peste 35.000 de profesori și ajunge la mai mult de 300.000 de elevi. Misiunea lor este de a reduce timpul petrecut creând și corectând testele și promisiunea platformei este că economisește 40% din timpul petrecut de profesori cu logistica evaluării elevilor.

După ce a câștigat pitch-ul prin votul celor trei jurați și al publicului, João Guimarães, CEO-ul în vârstă de doar 26 de ani, a declarat că a fost entuziasmat să facă parte din același ecosistem cu alți fondatori și jurați: „Facem ceva care are impact și care chiar aduce o schimbare în lume”.

Ca o observație generală, am observat o tendință clară: scopul comun care a reunit startup-urile în marea finală a fost îmbunătățirea calității vieții. Fie că vorbim de siguranța forțelor de ordine, de îmbunătățirea șanselor sportivilor sau de eficientizarea procesului de predare la școală, cei trei fondatori ai startup-urilor finaliste au mizat pe componenta umană și simplificarea vieții. Și pe AI, desigur – mai e cineva surprins?

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.