Există companii pentru care recrutarea este o nevoie constantă sau care caută să angajeze în perioade – cheie. Indiferent de motiv însă, cert e că într-o lume în care oamenii văd zilnic mii de reclame, e cu atât mai important să captezi din prima atenția utilizatorului.
Iar dincolo de toate aspectele ce țin de redarea corectă a brandului și ADN-ului său, a valorilor companiei și nu numai, creativitatea este de fapt primul factor diferențiator prin care campaniile de recrutare merg dincolo de banalul reach, către ceea ce numim meaningful reach. Adică să fie văzută cu adevărat și apreciată, nu doar să se piardă într-un scroll infinit.
Cum cel mai ușor înțelegem prin puterea exemplului, iată mai jos câteva campanii de recrutare care scorează bine când vine vorba de creativitate. 👇
1. Schweppes – From Zero to Hero
Campania de recrutare Schweppes, intitulată ‘From Zero to Hero’, se adresează adevăraților amatori, pe care și-au propus să-i transforme în barmani profesioniști cu ajutorul unor traininguri susținute de cea mai bună barmaniță de la vremea respectivă (2018).
Dar primul pas – cum găsesc acești doritori fără skills, dar gata să devină bartenderi de nota 💯? Pornind de la insightul – ce poate fi mai amator decât cineva care nu a încercat (sau măcar auzit) de cocktailuri cunoscute precum Bloody Mary sau Sex on the Beach? Campania a început în timpul Amsterdam Cocktail Week (șmecher context), cu afișe de recrutare în tot orașul. Mai jos câteva printuri interesante.
2. McDonald’s – McMistakes
Filosofia de recrutare McDonald’s pentru restaurante merge mai degrabă pe angajarea pe atitudine, căci abilitățile necesare jobului pot fi învățate. Iar asta e clar din campania belgiană de recrutare numită McMistakes, care s-a adresat cu precădere studenților.
Studenți care clar nu au încă experiență și care evident că vor mai face greșeli la început, lucru pe care brandul l-a adresat într-un mod smart în campanie, prin ilustrarea unor greșeli amuzante în printuri. Din acestea înțelegi instant despre ce brand e vorba, faptul că angajează, dar ele comunică totodată că este perfect ok să greșești – ceea ce redă un aspect important, pentru Gen Z, din cultura companiei.
3. Paysafe – IT Escape Room: The Lost Bit
Dincolo de printuri care mai de care mai creative, există și idei mai out-of-the-box cu care potențalii candidați pot interacționa in-real-life.
Un exemplu interesant este campania de recrutare lansată de Paysafe (o companie de software din Bulgaria), care aveau nevoie de tinere talente în domeniul IT.
Pentru a ilustra un mediu de lucru mai lejer, prietenos, cu multe activități de echipă, dar și pentru a testa într-un mod mai relaxat skillurile potențialilor angajați & cum aceștia lucrează cu alte persoane – au făcut un Escape Room.
Povestea companiei și a serviciilor oferite a fost integrată smart în puzzle-urile din Escape Room, la care au participat peste 250 de candidați. Detalii în clip.
4. McDonald’s – Switch Sides
Mai avem o abordare pentru o altă campanie de recrutare McDonald’s – Switch Sides. Insightul e cât se poate de valid – prima interacțiune cu brandul este în calitate de consumator, așa că s-au decis să arate cealaltă perspectivă, adresându-se celor care vor „să schimbe tabăra”.
Totul cu niște printuri smart, prin care au arătat spatele unor produse populare, pentru a ilustra ce se vede dincolo de tejghea. 😉 Mai jos câteva exemple.
5. State Border Guard Service of Ukraine – Thermal Vision, Cars
Încheiem shortlistul cu o campanie pentru Serviciul de Grăniceri din Ucraina, care erau în căutarea unor tineri ambițioși & motivați. Dar o trăsătură importantă pentru un astfel de job este atenția, la care au făcut apel și în printurile campaniei.
Iată câteva materiale mai jos – ca să le admiri, dar și ca să-ți testezi atenția la detalii. 👀
6. IKEA x Roblox = Careers done different
IKEA și-a unit forțele cu populara platformă de jocuri Roblox pentru a lansa un magazin în universul digital Roblox. Această colaborare, numită „Careers Done Different”, are menirea de a atrage o nouă generație de forță de muncă prin îmbinarea jocurilor virtuale cu oportunități de angajare din lumea reală.
Magazinul virtual IKEA își invită utilizatorii să-și exploreze coridoarele digitale și să interacționeze cu gama sa diversă de produse, iar ceea ce face cu adevărat unică această interacțiune este introducerea unor roluri de colegi plătiți în spațiul virtual. Înainte de lansarea magazinului virtual, IKEA încurajează aplicațiile printr-o campanie complet integrată în rețelele sociale și în activitatea din magazin.
Așadar, campaniile de recrutare pot fi mai mult decât un chip zâmbitor și un mesaj simplu de angajare, iar într-o piață suprasaturată în care toată lumea concurează pentru atenția audienței, prima întrebare pe care trebuie să ne-o punem este – how can we stand out?
Că tot vorbim de campanii that stand out, ai aruncat o privire la campaniile Digital Star? Am pus aici câteva proiecte creative cu care ne mândrim & care chiar au adus rezultate. ✌️