August 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi

August a venit, și pe măsură ce ne adunăm de pe la terasele însorite, pline de povești și cocktailuri, este momentul să ne îndreptăm atenția către ce e nou în lumea digitalului. Indiferent dacă încă mai ai nisip în papuci sau te-ai întors deja la birou, suntem aici să-ți aducem ultimele știri din digital. Așadar, lasă mojito-ul deoparte și hai să vedem ce ne rezervă lumea marketingului digital în această toamnă!

Familia META

1. WhatsApp ne va lăsa să ne modificăm pozele de profil cu AI, să ne punem un fundal de oriunde din lume.

WhatsApp Selfie Generator

2. Instagram spune că long form content nu mai e ce trebuie. Platforma se concentrează pe conectarea utilizatorilor cu prietenii și explorarea intereselor, considerând că videoclipurile lungi nu sunt compatibile cu aceste obiective.

3. Meta retrage chatboturile AI care permiteau conversații cu versiuni alter-ego ale celebrităților, conform The Information. În schimb, Meta se concentrează acum pe AI Studio, un instrument care permite creatorilor din SUA să își creeze propriile chatboturi AI, considerând această direcție mai promițătoare decât cele cu celebrități.

4. Un nou mod de a ne filtra reel-urile pe Instagram: după Notes lăsate de prieteni.

 

Postare de @jaskaransainiz
Vezi pe Threads

 


5. Tocmai când strategia ta pe Instagram începe să genereze un angajament solid și un ROI pozitiv, regulile jocului se schimbă. Această analiză detaliată a 36 de statistici importante despre Instagram îți oferă o imagine de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă pe platformă în acest moment – de la audiența pe care o vei găsi acolo, la modul în care oamenii folosesc platforma și la așteptările lor privind interacțiunea cu brandurile.

6. Meta dezvoltă AI pentru afaceri pentru a îmbunătăți interacțiunile și a le permite brandurilor/ creatorilor să petreacă mai puțin timp răspunzând la conversații inutile cu fanii și mai mult timp creând conținut.

7. În curând vom putea adăuga până la 20 de piese într-o singură postare Reel. Acestea vor putea fi combinate sau suprapuse pentru a crea un mix special, pe care îl pot folosi și alți utilizatori după.

Instagram Multi-Track Audio screens on smartphones

8. Meta testează o nouă funcție AI pe Facebook, ce îți arată un rezumat al comentariilor pentru postări.

9. Se pare că postările tip carousel de pe Instagram care includ imagini fullscreen (cu ratio 9:16) nu pot fi promovate.

10. Broadcast channels sunt acum disponibile și paginilor de Facebook cu peste 10K followers. Vei putea distribui și mesajele de pe Broadcast channel de pe Instagram pe Facebook, să oferi early access urmăritorilor la postări, dar și să distribui contentul de pe canal în stories.

11. Este oficial: apar Notes pentru Reels și postările din feed. Acestea vor fi temporare (3 zile) și pot fi folosite doar de către utilizatorii care se urmăresc reciproc.

12. Meta extinde funcția de reclame Overlay pe Reels. Astfel, din ce în ce mai mulți advertiseri vor avea acces la această opțiune.

13. Avem o veste bună! Instagram a publicat câteva sfaturi, printre care se numără atragerea atenției în primele 3 secunde, durata recomandată de 30-60 secunde și răspunderea la comentarii în maximum 7 zile.

14. Este posibil ca în curând să putem adăuga colaboratori la postările din feed și stories după ce acestea au fost postate. Momentan, acest lucru este disponibil doar pentru Reels.

15. Instagram continuă să experimenteze cu noi funcționalități, precum Super Likes pe Stories. Vei putea folosi Super Like o singură dată la fiecare 24 ore.

16. WhatsApp introduce „Favorites” – opțiunea de a selecta contactele preferate, pe care le poți accesa după mai ușor.

17. Facebook experimentează cu o nouă opțiune (“Clear mode”) prin care utilizatorii pot ascunde descrierea și butoanele atunci când vizionează Reels.

18. Ți-ai dori să poți evita mai ușor grupurile tip spam pe WhatsApp? Vei primi mai multe informații cu privire la cine te-a adăugat într-un grup, cine l-a creat, când a fost creat și descrierea înainte să te alături.

19. Adam Mosseri dezvăluie mai multe despre algoritmul Instagram și pune accentul pe importanța creării unui conținut pe care oamenii ar dori să-l trimită prietenilor = share-urile sunt cea mai importantă metrică de engagement.

20. Se pare că Threads lucrează la postări temporare – care vor dispărea după 24h de la publicare (alături de răspunsurile altor utilizatori la postarea respectivă).

21. Instagram vrea să sporească engagementul prin mesaje, deci testează un mod de a face butonul de DM mai evident.

Instagram message UI

22. Meta lansează Offers… Nu, nu acele Offers din 2012, ci unele care se găsesc în Ad Sources. Nu toată lumea le are încă, dar dacă le ai, ar trebui să le vezi chiar deasupra Site Links. Ai, de asemenea, opțiuni de adăugare a unui cod promoțional și a datelor de valabilitate a ofertei.

LinkedIn

1. Obișnuiești sau vrei să pui newslettere pe LinkedIn? Partea mișto e că le vei putea promova.

2. Sunt introduse insignele de verificare pentru Paginile LinkedIn, ajutând membrii și clienții să găsească rapid Pagina oficială a unei organizații cu care doresc să interacționeze. Asta va indica faptul că o anumită pagină este oficială, contribuind la construirea încrederii cu publicul. La momentul lansării, un număr select de Pagini LinkedIn vor fi verificate deja.

3. LinkedIn face oficial disponibilă opțiunea de campanii automate pentru toate brandurile în lunile următoare. Această funcție utilizează inteligența artificială pentru automatizarea procesului.

TikTok

1. Poate ai nevoie de un App Center în TikTok, unde sunt cuprinse toate cele necesare?

2. TikTok îți dă voie să descarci videourile fără watermark, ca să le poți refolosi pe alte platforme (dar, mai întâi, ești obligat să le publici pe TikTok). 🤷

3. După o încercare eșuată în 2022, TikTok intenționează să relanseze instrumentele sale de cumpărături în aplicație în Spania și Irlanda, cu planuri de extindere în alte părți ale Europei anul viitor.

4. TikTok lucrează la un chatbot numit „Genie”. Astfel, utilizatorii vor putea pune întrebări, iar răspunsurile vor fi primite imediat în aplicație. De asemenea, acesta ar putea veni la pachet cu funcții precum căutare AI, StreamVoice și multe altele.

5. TikTok permite acum încărcarea unei coperte (thumbnail) personalizate pentru videoclipurile tale! Anterior, puteai folosi doar un cadru din videoclipul tău, dar acum poți încărca tu imagini atractive. Opțiunea este disponibilă atât în aplicație, cât și pe desktop.

 

Postare de @mattnavarra
Vezi pe Threads

 

YouTube

1. Avem aici câteva sfaturi confirmate despre algoritmul YouTube.

2. YouTube testează “Community Spaces”, unde creatorii, dar și fanii pot publica content și susține diverse discuții. Community Spaces pot fi publice sau private.

3. Problemele legate de copystrikes le-au dat mari bătăi de cap creatorilor pe YouTube. De aceea, platforma integrează mai multe opțiuni de editare pentru a nu fi necesară scoaterea totală a sunetului unui videoclip.

4. YouTube testează stickerul „Add Yours”, copiat de pe Instagram, pentru Shorts. Acesta va funcționa la fel ca cel de pe Instagram, fiind o metodă bună de a încuraja participarea comunității.

5. YouTube Premium introduce opțiunea „jump ahead” pentru a ajunge la cele mai interesante momente din clip (valabilă momentan în SUA pentru utilizatorii Android), dar și opțiunea de vizualizare picture-in-picture pentru Shorts pe Android.

6. Și printre alte noutăți de la YouTube: fila de inspirație disponibilă în mai multe limbi, lansarea unei noi extensii Chrome pentru creatorii afiliați, posibilitatea de a salva muzică din fluxul Shorts și noi resurse pentru creatori în Centrul de Ajutor. Aceste actualizări aduc noi funcționalități și suport extins pentru creatorii de conținut.

Diverse

1. noplace, o aplicație de Social Media ce combină Twitter cu MySpace, a ajuns în topul App Store după ce a fost lansată public din modul exclusiv pe bază de invitație. Găsești aici profiluri personalizabile, etichete de interese numite „stele” și o secțiune „top 10 prieteni” care amintește de Myspace.

2. În 2018, a fost anunțată retragerea și tranziția Google URL Shortener din cauza schimbărilor în modul în care oamenii găsesc conținut pe internet și apariția numeroaselor servicii populare de scurtare a URL-urilor. În timp, URL-urile existente au înregistrat tot mai puțin trafic, peste 99% dintre ele neavând activitate în ultima lună. Prin urmare, serviciul Google URL Shortener va fi oprit forever.

3. Algoritmii cer mereu mai mult, iar crearea de conținut poate părea o sarcină nesfârșită. Este important să lucrăm inteligent și eficient, concentrându-ne pe rezultate, așa că utilizarea metodei 1-3-5 ajută la crearea unui conținut consistent și variat, transformând o singură piesă de conținut în 15 bucăți mai mici.

4. Cum știi numărul „corect” de engagement pentru postările tale pe rețelele sociale? Răspunsul depinde. Aici intervin reperele (benckmarks) pentru rețelele sociale, care urmăresc normele pentru metrici specifici, cum ar fi engagementul și creșterea urmăritorilor. Aceste date te ajută să înțelegi mai bine ce înseamnă cu adevărat 100 de aprecieri pentru categoria în care tu activezi, așa că spor la citit.

5. Cu 3.9$/ săptămână ai acces la cele mai utilizate aplicații AI pe partea de text și imagine, de la ChatGPT-4o la DALL·E-3 și Midjourney. Avantaje: sunt grupate, iar tariful de acces e mai convenabil decât dacă ne-am abona la fiecare, separat. În plus, ai 7 zile de trial.

6. Adele a susținut 10 concerte la Munchen, organizatorul convingând-o cu proiectul unui stadion efemer construit special pentru ea, care nu va mai găzdui vreun alt artist. Așa a apărut în doar 30 de zile arena provizorie branduită Adele, cu o capacitate de 80.000 de spectatori și dotată cu un ecran LED lung de 220 metri. La finalul concertelor arena va fi demolată, iar materialele vor fi reciclate sau reutilizate, inclusiv stratul de asfalt care va fi măcinat și refolosit la construcția de drumuri.

7. Claude este un model lingvistic mare (LLM), adică un robot AI capabil de conversație cu oamenii, concurent direct al ChatGPT (a fost creat de oameni care au lucrat în trecut la OpenAI și care spun că Claude al lor este mult mai bun ca ChatGPT) – îți poate traduce în timp real, poți să îi dai task-uri rapide gen analize sau redactarea unui discurs etc. Poți descărca Claude, ca pe orice aplicație, pe telefon (iOS și Android) – gratuit.

8. Google va introduce în următoarele luni rezumate generate de AI în Analytics, pentru a explica pe înțelesul tuturor diverse fluctuații în datele de pe platformă.

9. Când ascultăm un vorbitor la o calitate audio foarte bună, acesta ni se pare cu 19,3% mai simpatic și mai inteligent decât atunci când sunetul suferă.

10. Am scris despre AlgoSpeach (dacă nu ai mai auzit despre asta, ar trebui să citești – serios) și despre Social Search.

Și o chestiune care sper că nu este o noutate: poți spune și prietenilor tăi din industrie să se aboneze la newsletterul nostru.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.