Sound branding, o strategie interesantă de Marketing

Rezonăm profund cu muzica pe care o auzim și pe care alegem să o ascultăm – ne influențează comportamentele, stările și poate evoca emoții puternice. Dar, mai ales, ne conectează. Și se pare că brandurile au înțeles asta. 👀 De aceea, unele strategii de marketing includ deja jingles sau alte elemente sonore distinctive ca parte din ADN-ul brandului.

Cum marketingul nu stă niciodată pe loc, iar brandurile încearcă să țină pasul, află în continuare mai multe despre brandingul sonor și descoperă exemple de top. ✌️

Siri, please explain to me what Sound Branding is 

În peisajul digital actual, dezvoltarea difuzoarelor inteligente, a dispozitivelor wearable, dar și a podcasturilor au favorizat interacțiunea dintre utilizatori și sunete. Mai mult, importanța unei identități sonore este susținută și de dispozitivele audio precum Alexa, Google Home sau Siri. Studiile arată că muzica și sunetul sunt instrumente esențiale în legăturile dintre branduri și utilizatori.  Și, ca să fie totul clar, uite și un exemplu de sound branding.👇

 

Cum spuneam, multe studii vorbesc despre puterea elementului sonor în marketing și comunicarea de brand. Se pare sunetele distinctive folosite în reclame cresc șansele cu până la 8 ori ca audiența să-și amintească reclama / brandul, comparativ cu un slogan sau un logo. Ei bine, alegerea unui sunet potrivit are la bază aceiași pași (te asigurăm nu-i rocket science 🚀): research, studiul audienței, a comportamentelor sale, strategie, insights și a, da, strategie. 😉 Next, we’re ready to explore!  

Dar oare cine dirijează simfonia brandurilor?

Doamnelor și domnilor, MasterCard! 🥁 Corporația de servicii financiare abordează sound brandingul și stârnește interes pentru această strategie, cu atât mai mult cu cât merge dincolo de un simplu jingle și colaborează cu artiști precum Mike Shinoda. A ieșit o melodie pretty nice (iat-o mai jos) și a fost adaptată pentru anumite țări și regiuni ca să asigure o acoperire globală. 

“We want to connect with our consumers with [all of] the five senses”, spune Beatrice Cornacia (Senior Marketing & Communication Vicepresident, Mastercard). Și, într-adevăr, au reușit. Procesul a durat aproximativ 18 luni, dar munca lor nu se oprește aici, căci și-au propus să includă brandingul sonor în fiecare interacțiune cu consumatorii.  

Deci o pauză de aplauze pentru Mastercard, care nu doar că își dezvoltă arhitectura Sonic Brand, ci o și adaptează pentru fiecare regiune. 

Cele trei practici ale strategiei de sound branding Mastercard 👇🏼

Mastercard descompune această strategie în 3 niveluri: arhitectura brandului, semnătura sonoră și sunetul de acceptare. Combinate, au reușit să plaseze Mastercard drept cel mai bun brand audio din lume, timp de 3 ani la rând.  

Nivelul 1: Arhitectura brandului 

Fiind o afacere globală, brandul a trebuit să se asigure că fiecare piață “îl aude”. Raja Rajamannar, Chief Marketing Officer, spune că ADN-ul sonor al Mastercard este o melodie de numai 30 de secunde – un sunet plăcut dintr-o colecție de note –redată la toate evenimentele și adunările MasterCard, adaptată pentru fiecare regiune și cultură.  

Nivelul 2: Semnătura sonoră Mastercard 

Cei la de la Mastercard au hotărât să integreze melodia în viața de zi cu zi a publicului său pornind, bineînțeles, de la sunetul-mamă. Astfel, apare o versiune mai scurtă, la fel de recognoscibilă, care este integrată la finalul reclamelor Mastercard. Fiind derivată din melodia completă, legătura cu publicul nu se pierde, din potrivă, potențează identitatea sonoră.  Știai că toate laptopurile și PC-urile din companie se deschid redând acest hit? 👀 

Nivelul 3: Acceptance 

Și ultimul nivel, dar nu cel din urmă, “sunetul de acceptare” (așa cum îl numesc ei). Este vorba despre un fragment sonor care durează puțin peste o secundă, integrat în toate acțiunile fizice și digitale de interacțiune cu Mastercard. Vrei să auzi cum sună? Click aici În prezent, acest sunet se aude în 235 de milioane de puncte de interacțiune și pare că se tot răspândește. 

Ai ascultat albumul Priceless? 

Nu știi ce mai asculți? Venim noi cu o propunere: albumul Priceless by Matercard.

 

Smart move! Acest album este o activare unică pe partea de sound branding, căci melodia Mastercard este integrată subtil în 10 piese realizate de artiști globali care duc mai departe identitatea brandului.  

Dar de ce o organizație care se ocupă de plăți lansează un astfel de proiect? 🧐 Așa cum spuneam la începutul acestui articol, muzica ne conectează și are frumoasa putere să ne aducă mai aproape. Ceea ce își doresc și brandurile până la urmă – să aibă legături mai puternice cu audiența. 

Pentru acest proiect, Mastercard a colaborat cu producătorul executiv Niclas Molinder pentru a găsi artiștii potriviți. Doreau să acopere o multitudine de culturi, limbi și genuri muzicale, așa că albumul include  artiști precum Michael Rice (UK), Alma Lake (Columbia/USA), Raees (Algeria), Amaya (Slovenia) sau Tania Doko (Australia).  

Dar credeai că MasterCard se concentrează numai pe brandingul sonor? Ei, bine, nu. Din această umbrelă a marketingului senzorial pe care brandul o abordează fac parte și simțul tactil și gustul. Un exemplu este cardul lor Touch adaptat pentru persoanele nevăzătoare sau cu deficiențe de vedere – cele rotunde sunt cardurile de debit, cele pătrate sunt de credit, iar cele triunghiulare sunt pentru prepaid. MasterCard pleacă de la accesibilitate și ajunge la incluziune. Cât de cool, nu? Mai ales că includ și melodia distinctivă pentru fiecare tranzacție reușită. 

Dacă ți s-a părut interesantă informația, dar și dacă dorești să fii la curent și cu alte noutăți, haide în universul Digital Star cu o abonare la Newsletter: AICI. 🎉 Trimitem un singur newsletter pe lună & promitem no spam.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.