Februarie 2024: Noutățile din Social Media despre care ar trebui să știi
Ce bucurie să ne regăsim pe aici, cu o multitudine de noutăți, nu-i așa? Bucuria este cu atât mai mare când aflăm câte modificări trebuie să facem în planurile de anul acesta (O_o) și când avem la finalul articolului o super mega surpriză.
Dar time is money (sau campaigns), așa că haide să trecem la treabă:
META
Este posibil ca răspunsurile la Notes să poată fi vizualizate de mai mulți useri. Astfel, sunt facilitate discuțiile de grup;
În curând vom putea separa profilul de Facebook de cel de Instagram (noi și alți membri ai Uniunii Europene), pentru a avea datele izolate;
O parte din userii Instagram se bucură deja de Flipside. După multe teste, se pare că platforma a lansat în anumite regiuni alternativa de profil accesibilă doar prietenilor pe care îi selectezi;
Meta a eliminat 3 dintre categoriile de opțiuni de țintire: cele prea detaliate, legate de subiecte sensibile și cele mai puțin utilizate;
Tocmai ce a devenit obligatorie indicarea utilizării AI în reclame referitoare la probleme sociale, alegeri sau politică;
Cel mai recent update pe Instagram te lasă să dai cancel unui story în timp ce se încarcă, prin butonul de „cancel upload”;
A existat o tentativă a Threads de a lansa opțiunea de a căuta subiecte în ordine cronologică, însă s-au răzgândit rapid, explicând că totul a fost o eroare;
Instagram va permite utilizatorilor să creeze stickers din postări statice, stickers pe care le pot folosi după aceea în Stories și Reels. Desigur, acestea vor fi disponibile doar celor care le creează, nu publicului larg;
WhatsApp introduce tot felul de actualizări pe Channels, precum polls și voice notes;
Se pare că, la nivel global, Instagram Reels aduc mai multe vizualizări față de TikTok, iar videoclipurile lungi aduc rezultate mai bune pe Instagram Reels;
Se pare că Instagram testează opțiunea de a crea story-uri pentru alte persoane (iar acestea decid dacă îl postează sau nu). În cazul în care dau share, numele tău va fi vizibil, dar story-ul le va aparține. Pentru câteva zile, am avut și eu disponibil acest feature, dar pare că nu am fost aleasă până la capăt;
Instagram testează un nou feature ce te lasă să dai share colecțiilor tale chiar pe profil;
În Link History vei găsi toate link-urile accesate de tine din Facebook. Opțiunea va fi valabilă în curând tuturor userilor de iOS & Android și va fi activată by default (deși poți renunța la ea după);
Meta continuă să lucreze la integrarea de 3rd party chats pe Messenger pentru a se conforma reglementărilor europene. Totuși, încă nu este clar dacă update-ul va fi valabil doar în UE;
Instagram testează opțiunea ca userii să lase notes pe profilele altora, notes care vor fi valabile 3 zile (numai userii pe care-i urmărești și care te urmăresc pot lăsa notes pe profilul tău);
Vom avea posibilitatea de a păstra un story în highlights timp de o săptămână, funcționalitate care va purta numele de “Lately”;
Instagram a făcut disponibil un nou feature pentru tineri, prin care vrea să îi determine pe aceștia să petreacă mai puțin timp pe aplicație noaptea – când ar trebui să doarmă. Astfel, dacă petrec mai mult de 10 minute pe aplicație în timpul nopții, vor primi o notificare de acest tip:
Threads ne va lăsa să ascundem atât numărul de Likes, cât și pe cel de Shares.
TIKTOK
TikTok a adăugat un nou tool pentru editarea video ce te lasă să modifici foarte ușor fundalul, prin decupare.
TikTok a publicat un ghid pentru campaniile de Valentine’s Day. Acesta conține cele mai utilizate hashtags, statistici de anul trecut și alte sfaturi utile;
Se pare că TikTok experimentează cu generarea melodiilor pe baza unor prompturi AI. Funcția este momentan work in progress;
A fost publicat un calendar al momentelor culturale cheie din 2024 de care poți ține cont pentru strategia de Social Media, dar și alte sfaturi pentru utilizarea instrumentelor de pe platformă. Îl găsești aici;
TikTok a eliminat posibilitatea de a verifica popularitatea hashtagurilor în Creative Center;
Se pare că TikTok testează niște updates în Creator Center (desktop), unde va fi mai ușor să accesezi datele cheie despre performanța contentului tău;
Utilizarea TikTok crește în rândul adolescenților, iar Snapchat rămâne o platformă importantă de conectare. Practic, oriunde se poate să fie mai departe de ochii părinților.
YOUTUBE
Utilizatorii vor putea aprecia un Super Chat în timpul sesiunilor live. În acest fel, sunt încurajate donațiile către creatori. Dar să nu uităm că mâna întinsă care nu spune o poveste…
Cu noua funcție de Playlist Analytics vei putea compara performanța playlisturilor tale;
Aveai abonament la YouTube Premium? Dacă da, vei observa că a crescut prețul abonamentului;
YouTube prezintă cum pot să cloneze vocile cântăreților celebri cu un instrument AI – tocmai ce făcuse și TikTok același lucru;
S-a lansat AdBlitz – hub-ul unde vor fi prezentate reclamele Super Bowl.
În curând va fi eliminată opțiunea de targetare „Lookalike Audiences” din LinkedIn.
SURPRIZA
Așa cum am promis la începutul articolului, avem și o surpriză pentru voi – pentru că ne sunteți alături în fiecare lună: o prezentare cu trendurile acestui an, în materie de Digital Marketing. Așteptăm impresii, completări, sugestii, orice îți trece prin gând că ar merge împărtășit cu noi.
Până ne citim data viitoare: nu uita să te abonezi la newsletter-ul nostru lunar. O poți face aici.