Iunie 2023: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi

Într-o lume care se schimbă mai rapid decât pot merge trenurile noastre și în care tehnologia digitală se află în centrul evoluției, rolul digitalului în modelarea succesului afacerilor chiar nu mai poate fi subestimat. În acest context dinamic, brandurile și companiile trebuie să fie mereu pregătite să se adapteze la noile provocări și oportunități pentru a rămâne relevante și competitive.

Ca în fiecare lună, și de această dată ne propunem să explorăm câteva dintre cele mai promițătoare tendințe și noutăți aplicabile în marketingul digital care au capacitatea de a transforma modul în care companiile comunică și se „întâlnesc” cu clienții lor.

TikTok

– TikTok lansează Artist Impact Program: Programul ajută muzicienii mai puțin cunoscuți să-și adauge muzica în librăria comercială TikTok:

TikTok vine cu World Hub 2023, care ajută brandurile să se conecteze mai bine cu audiența, să ajute în procesele de descoperire și cumpărare – 1 din 3 persoane descoperă noi produse pe TikTok prin intermediul videourilor postate de brand, iar peste 90% din useri fac o acțiune după ce au văzut conținut în platformă;

Lansează #NewMusic, unde fanii și brandurile pot descoperi cele mai noi piese

Testează un AI chatbot care să recomande videouri pe baza a ceea ce este întrebat. Îl cheamă Tako.

Și dacă tot este în trend, testează imagini de profil generate cu AI:

Meta

Circulă un zvon cum că o nouă aplicație Meta va fi lansată în iunie și își propune să rivalizeze cu Twitter. Desigur.

Meta Barcelona App

Meta testează Promotional Ads, dar promit si updates pe lead ads.

A fost publicat Content Report, prin care poți descoperi care este cel mai vizualizat conținut de pe platformă. Poate găsim pe acolo ceva inspirație, cine știe?

Se testează badge de verificare în UK (similar cu Twitter Blue) – Meta oferă posibilitatea conturilor de Facebook & Instagram din UK de a plăti un abonament lunar pentru a primi verification badge;

Meta adaugă noi insights în Professional Dashboard, pentru Reach & Engagement;

Meta continuă cu AR Ads: plănuiește să lanseze noile tipuri de AR Ads și pe Instagram Reels & Facebook stories;

Începând cu 10 august, Shops rămân active doar pentru brandurile pentru care checkoutul poate fi făcut direct în Facebook/Instagram;

AI-ul de la Facebook pentru descoperirea comentariilor care încalcă standardele devine tot mai bun, cică;

Când nu dau oameni afară, cei de la Meta se gândesc să implementeze Usernames pe WhatsApp.

WhatsApp username option

 

Instagram

În curând, userii vor putea împărți un Reel în două și folosi noi viteze de playback;

Instagram adaugă GIFs în comments: poți interacționa folosing GIFs, nu că-i tare?  Instagram GIFs in commentsInstagram testează o opțiune care le permite brandurilor să descopere în Shop UGC (user generated content) relevant

Branded Content Ads devin Partnership Ads;

Instagram plănuiește să lanseze o aplicație bazată pe text pentru a concura cu Twitter încă din luna iunie. Aplicația, care seamănă cu un amestec de Instagram și Twitter, le-ar permite utilizatorilor să se conecteze folosind acreditările lor de pe Instagram, urmărindu-se transferul urmăritorilor, a handle-ului, a biografiei și a verificărilor.

 

YouTube

Va adăuga updates în unskippable ads: vor fi de 30 secunde în YouTube Select;

YouTube va adăuga secțiunea For You: Secțiunea For You va fi adăugată pe canalele de YouTube și aceasta va recomanda content personalizat de pe canalul respectiv fiecărui viewer:

Acum advertiserii pot crea Short Ads în campanii cu obiectiv de Video Reach și in-feed video ads;

Dispar Stories. Wow, ce surpriză. De fapt, supriza mai mare este că au existat.

LinkedIn

Adaugă un nou element în Creator Mode Dashboard: În tabul „Conversations Happening Now” poți găsi subiecte relevante audienței tale;

2000 LinkedIn posts din perioada februarie – martie 2023 au fost analizate, iar rezultatele au fost publicate într-un infografic de best practices;

LinkedIn adaugă butoane de CTA în profil, iar opțiunea este valabilă pentru membrii LinkedIn Premium Business.

Linkedin custom action button for profiles

 

Google

Google anunță updates ce folosesc inteligența artificială în Workspace, Search, Google Play, dar și un tool ce generează muzică în urma unor prompts (MusicLM);

Google adaugă blue checkmark pe Gmail, opțiune ce va ajuta utilizatorii și sistemele de securitate să identifice mai ușor spamul.

Gmail blue check

AI

ChatGPT a lansat aplicație pentru iOS, iar vestea și mai bună este că sincronizează istoricul pe devices;

Avem și animații generate cu AI prin comandă scrisă;

Există un AI pentru orice îți trece prin minte (sau nu), iar cineva a făcut o bază de date cu platformele de care să te folosești în acest sens;

Gurile rele spun că vom renunța în curând la Photoshop și vom folosi acest nou editor de poze cu AI. Tu ce părere ai?

Nu uita de newsletterul lunar Digital Star, unde primești cele mai importante știri din luna respectivă. Abonează-te, aici.

Join to newsletter.

Subscribe to our Digital Marketing
Monthly Newsletter. We never send spam.

Talk with us.

What’s next for your brand?
We’re here to help you achieve it.