Septembrie 2021: Noutăți din Social Media despre care ar trebui să știi
Să fiu eu cea care anunță că s-a încheiat vara? Meh, mai bine rămânem la anunțarea noutăților din Digital Marketing, ca să nu ne întristăm chiar așa :)
1. Dispare Swipe-Up, apare sticker cu link
Instagram face o schimbare în modul în care sunt partajate link-urile externe în cadrul Poveștilor, eliminând complet „Swipe-up” și înlocuindu-l cu Stickerul cu link. Pentru moment, doar cei care beneficiau de „Swipe Up” vor avea această nouă opțiune, însă rămâne de văzut dacă va fi făcută disponibilă tuturor. Sursă: bit.ly/3kgUsAw
2. Certificat de influencer
IAB România (împreună cu o serie de parteneri) lucrează intens la realizarea unui Certificat de Influencer pe care creatorii de conținut/ influencerii îl vor putea obține în urma unui examen online care va cuprinde întrebări din cadrul Codului de Bune Practici în Influencer Marketing. Astfel, vor putea oferi companiilor și agențiilor o bază de profesioniști pe care se pot baza în campaniile de marketing și comunicare. Detalii aici: https://bit.ly/2WDDu74
3. Imagini temporare pe WhatsApp
WhatsApp lansează o nouă opțiune – poze și video-uri care dispar după ce sunt vizualizate. Astfel, ei își propun să ofere utilizatorilor mai mult control asupra confidențialității chat-urilor. Sursa: bit.ly/37vfyoD
4. Clubhouse adaugă efecte spațiale
Clubhouse introduce audio cu efecte spațiale, pentru a oferi ascultătorilor o experiență de utilizare mai bogată. Aceste nouă funcționalitate îți dă senzația că sunetul provine din locații diferite, în loc de un singur punct. Sursa: tcrn.ch/3mN4fB5<
5. TikTok lansează promovarea rapidă
TikTok lansează opțiunea „Promovează” pentru profilurile de afaceri, similară butonului Boost de pe Facebook. Acum puteți transforma orice videoclip organic TikTok într-un anunț, direct în aplicație. Sursa: bit.ly/2V0e9DU
6. Facebook Reels în curând
Facebook anunță că va începe testarea unei noi funcționalități – Facebook Reels. Aceasta va oferi utilizatorilor posibilitatea de a crea și partaja conținut video de scurtă durată în Feed sau în Grupurile Facebook. În plus, creatorii de conținut vor putea face cross-post între Facebook și Instagram. Sursa: tcrn.ch/3jdDjrY
7. Instagram Shop ads
Instagram testează reclame în tab-ul Magazin pentru a evidenția anumite produse. În curând, brandurile își vor putea promova articolele sub disclamer-ul „Sponsorizat”. Sursa: bit.ly/2XgtbpV
8. TikTok + Shopify = Love
În curând, comercianții Shopify cu un cont TikTok For Business vor putea să adauge o filă de cumpărături la profilul de TikTok și să își sincronizeze cataloagele de produse pentru a crea o mini-vitrină care se conectează direct la magazinul lor online. Sursa: bit.ly/3kyS6No
9. Platformă de meetings de la Facebook
Facebook anunță un nou spațiu de colaborare Horizon Workrooms VR, despre care spune că este „unul dintre cele mai bune moduri de a lucra dacă nu poți fi fizic împreună ”. Utilizatorii se pot alătura unui Workroom fie prin avatar VR, fie prin link video. Sursa: bit.ly/3klJsl7
10. Căutare Audio pe Instagram
Instagram a adăugat opțiunea „Audio” în fila de Căutare, făcând mai ușoară accesarea clipurilor bazate pe melodii populare. Asta va spori interacțiunea utilizatorilor cu noile trenduri din Reels. Sursa: https://bit.ly/3D4EHVU
11. Video meetings pe LinkedIN
LinkedIn lansează „Întâlnire video LinkedIn”, o nouă opțiune în cadrul platformei de chat. Acum poți programa un meeting online, direct în app. Sursa: bit.ly/3xBw9Sv
12. TikTok își construiește o platformă de AR
TikTok testează un nou set de instrumente creative, denumit TikTok Effect Studio, care le va permite dezvoltatorilor să creeze efecte AR pentru app. Sursa: tcrn.ch/2WgOOpy
13. Mesaje criptate pe Facebook și Instagram
Facebook extinde opțiunea de criptare end-to-end pentru apelurile vocale și video de pe Messenger, ceea ce înseamnă că „nimeni altcineva, inclusiv Facebook, nu poate vedea sau asculta ceea ce este spus sau trimis”. Sursa: tcrn.ch/37PhOY3
14. Actualizări YouTube Studio
YouTube a anunțat o serie de actualizări pentru YouTube Studio, menite să ofere mai multe informații creatorilor de conținuț. Pe lângă Dark Mode, Youtube adaugă opțiunea de completare automată a hashtag-urilor și „Mențiuni”, opțiune care le va permite creatorilor să urmărească numele lor în app. Sursa: bit.ly/3xVDDzA
15. Acces plătit la evenimente pe Twitter
Twitter anunță lansarea Ticketed Spaces, un spațiu audio live pentru care utilizatorii vor putea plăti bilet. Opțiunea este disponibilă pe IOS celor peste 18 ani, care au cel puțin 1.000 de urmăritori și au găzduit trei spații în ultimele 30 de zile. Sursa: tcrn.ch/3zyZTAW
Acestea fiind spuse, îți doresc spor la treabă în campaniile de Back to School și să ne auzim cu bine în Newsletter-ul nostru lunar la care sper că te-ai abonat.