Am povestit anterior despre conținutul branded la WebSummit 2022, iar acum a venit rândul să povestim rapid despre ce a prezentat Gali Arnon în cadrul panelului ei despre schimbările din marketing (în ultimii 20 de ani).
Pentru cine nu a mai întâlnit numele, Gali Arnon este CMO la Fiverr și iată ce a povestit în conferință:
1. De la un singur ecran la zeci de ecrane
Acum 10 ani, reclamele TV erau principalul canal de advertsing. 20 de ani mai târziu, digital marketingul evoluează de la an la an, iar „mobile first” devine din ce în ce mai relevant. Poți transmite un mesaj prin mai multe canale:
- Rețele sociale, fiecare cu specificul ei: Youtube – long and short video, Tiktok – short video content, Facebook – canal informativ etc
- Servicii de streaming unde poți include pasare de produse
- Bloguri
Puterea este acum în mâinile utilizatorului, deoarece acesta alege ce conținut să vadă și când. Ideal pentru el ar fi să găsească pe fiecare canal conținut adaptat mediului de comunicare.
2. Comunicarea cu generația Z
Reprezentanții acestei generații sunt cei mai greu de influențat, deoarece:
- 69% dintre aceștia ignoră ad-urile
- 55% aleg să cumpere de la branduri pe care le consideră etice
Tocmai de aceea este important ca:
3. Brandul să aibă un mesaj social în spate
Nu mai este suficient ca un brand să fie doar prezent, acesta trebuie să se implice activ în comunitate. Alege o cauză relevantă pentru brandul tău. Implică-te activ în probleme relevante pentru audiența ta.
Pentru a transmite acest mesaj mai departe de poți folosi de:
4. Creatorii de conținut
Creatorii de conținut sunt puntea de legătură dintre comunitate și brand. Un ambasador de brand va transmite mesajul brandului cu mai multă ușurință, deoarece are încrederea comunității sale.
Schimbarea principală constă însă în faptul că acum fiecare dintre noi poate deveni un creator de conținut.
5. Evoluția instrumentelor de măsurare
Acum 20 de ani, creativitatea era principalul criteriu pentru ca o reclamă să fie de succes sau nu.
În contextul actual al pieței competitive, este necesar ca un ad să aducă rezultate. Ține cont KPIs atunci când gândești strategia de campanie.
Alte idei expuse de Gali:
- Who you are is determined by your customers. They choose what to see and when, they have the power to decide.
- The consumers are not the same anymore – we have a generational shift. Gen Z are completely different than Gen X.
- The introduction of measurements – would you run an ad considered super creative but with 0 impact? Creativity is not the biggest asset anymore.
Community is the new driving force behind brands. Talk to yout community and they will answer you back.
If you are giving a voice to your community, this means you are taking risks as well.
Anybody has something, even if there is nothing -> make a passion out of having no passion :)