5 instrumente cu care poți „spiona” competiția în digital marketing
Digital Marketingul este un domeniu foarte competitiv, iar tacticile care funcționează se schimbă rapid.
Este important să știi ce funcționează pentru compania ta, însă, din când în când, e bine să arunci o privire și către competitori, la ce tactici și unelte folosesc pentru a genera rezultate.
În rândurile de mai jos voi prezenta câteva instrumente care te pot ajuta să înțelegi ce fac bine competitorii tăi, care sunt acțiunile lor de succes și ce tehnologii folosesc în platformele lor digitale.
BuzzSumo
Este cel mai performant instrument pentru a vedea cum performează conținutul produs de competitorii tăi și îți este de folos în analiză chiar înainte de pune în aplicare strategia ta de content marketing.
Vei înțelege care sunt cele mai de succes producții ale lor și cum au performat acestea în diverse canale de social media.
Nu trebuie decât să introduci domeniul competitorului în bara de căutare, să apeși butonul „Caută” și vei avea imediat acces la cele mai populare postări ale domeniului pe care dorești să-l „spionezi”.
Mai jos poți vedea un exemplu cu cele mai populare articole ale domeniului iqads.ro din ultimele 6 luni.
Dacă folosești versiunea BuzzSumo plătită, vei avea acces și la datele privind backlink-urile, la oamenii care au distribuit conținutul și multe alte informații.
Desigur, poți folosesi o versiune „free trial” dacă bugetul nu îți permite plata unui abonament lunar.
Similar Web
Analizarea traficului website-ului competitorilor tăi este o componentă importantă a înțelegerii eforturilor de digital marketing.
Cu acest instrument poți vedea traficul lunar al competiției, care sunt principalele surse de trafic, ponderea surselor de trafic din traficul total, bounce rate-ul dar și care sunt cele importante platforme de social media care le aduc vizite pe website.
Poți vedea mai jos un exemplu de analiză estimativă a vizitelor pe emag.ro în luna noiembrie 2020.
SemRush
Este unul dintre cele mai utile unelte de analiză a campaniilor de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO).
Poate fi utilizat pentru a afla o mulțime de informații despre eforturile de optimizare SEO ale competitorilor tăi. Poți vedea de exemplu care sunt paginile care aduc cele mai mari volume de trafic, care sunt cuvintele cheie eficiente, ce poziție în motoarele de căutare ocupă paginile competitorului tău și mult mai mult.
Practic, dacă vrei un instrument care să acopere toate aspectele strategiei tale de SEO, SemRush este o alegere foarte bună.
Mai jos poți vedea o scurtă analiză a performanțelor SEO ale website-ului olx.ro
Dacă nu ai la dispoziție un buget lunar și dorești să investighezi strategia SEO a competiției, poți folosi acest instrument SEO gratuit.
Moat by Oracle
Moat este cel mai mare motor de căutare din lume pentru reclamele din mediul digital.
Este un intrument foarte util pentru a găsi materiale digitale create de brandurile competiției.
Mai jos poți vedea un exemplu cu rezultatele care apar atunci când cauți brandul BMW.
Tot aici poți găși și un top lunar al celor mai active branduri americane din mediul digital.
BuiltWith
Folosirea tehnologiei potrivite poate contribui substanțial la succesul website-ului tău.
Alegerea celor mai bune unelte care să te ajute să automatizezi procese digitale a devenit o parte importantă a muncii oamenilor din marketingul digital.
Dacă te întrebi care sunt tehnologiile pe care le folosesc competitorii tăi în website-urile lor, o să îți placă foarte tare acesta unealtă.
BuiltWith îți poate genera o listă cu tehnologiile pe care competitorii tăi le folosesc în construcția website-urilor, măsurarea rezultatelor sau pentru automatizarea proceselor de marketing. Poți afla:
-
Uneltele lor pentru măsurarea traficului
-
Coduri de retargeting folosite
-
Plugin-uri
-
Ce CMS folosesc
-
Ce platformă de e-commerce folosesc
-
Ce sisteme de email marketing folosesc
Pentru a primi prin email cele mai noi informații care te pot ajuta să devii un om de marketing mai bun, abonează-te la newsletter-ul nostru.